Malung 2012 Måndag

Innan jag somnade den fösta natten låg jag och undrade lite på vilka band som hade spelat och vad jag dansat till. Naturligtvis så hade jag testat den nya banan där Dreams spelade. De har verkligen växt sedan förra året och jag har haft förmånen att ha dem som band hos mig flera gånger. Dessa killar har verkligen blivit ett av mina favoritband. Jag trivdes gott på den nya dansbanan som var luftig och skön men efter första kvällens regnande var det glashalt på ena sidan där det regnat in på det nybehandlade golvet. Jag såg nog ut som Bambi på hal is. När Vagabond tog över kändes det inte lika intressant längre så då valde jag att gå till bana 3 i stället. Där hade jag två av mina andra favoriter Date och Casanovas. Men jag var förståss nyfiken på vägen dit när jag passerade bana 5 hur Alvenfors lät. Oj det var mycket mogen musik jag hörde så jag passerade ganska snabbt. Det var nog detta som jag låg och tänkte mest på innan jag somnade för detta band förvånade mig en hel del. Det var nämligen så att lite senare när jag kom dit igen så var det en mycket bra populärmusik som de bjöd på. Detta gillar inte jag att banden blandar på detta sätt. Där kom min arrangörssida fram då jag tänkte hur ska jag kunna boka ett band som inte håller samma kategori på sin musik genom hela kvällen. Det är ju omöjligt att veta om de är ett mogen eller modernband. Mer än så och min värkande fot som en tung man satt klacken på var det nog inte som jag låg där och tänkte på innan sömnen infann sig.

Måndag morgon, klockan ringer pinsamt så jag väcker upp de andra också. Jag har bestämt mig för att göra något nytt detta år. Sjunga har jag alltid gillat så dansbandskören kändes lockande att prova. Det var bara ett problem att denna skulle hålla på varje morgon 10:30  - 12:00. Jag som normalt brukar vilja sova 8 timmar i alla fall några nätter per vecka insåg att det skulle bli ett rejält underskott på sömn den här veckan om jag valde att gå med i kören. Så därför tänkte jag som så att det måste vara väldigt roligt om jag ska betala 500 kr och dessutom bli som ett vrak sista dagen. Det är nämligen så med vårat gäng att när vi kommer hem på natten efter dansen så har vi massor av trevliga saker från kvällen att berätta för varandra så man får vara glad om vi somnar före kl. 04. Det tar 18 minuter att gå till turistinformationen där kören höll till och jag behövde äta lite frukost så längre än till 09:40 kunde jag inte ligga. Jag lyckades få 6 timmars sömn och tänkte att det ska nog fungera för det är flera av kvällarna som det slutar klockan 01 och då kommer man i säng något tidigare. Vi var ett dussin något sömniga deltagare som sjöng upp oss under ledning av den duktiga Karin. Hon undervisade oss i teknik och vi gick igenom den första sången. Jag har faktiskt inte haft så kul på mycket länge så jag tänkte att om jag orkar upp och känner att det är ok att gå även nästa dag så kommer jag fortsätta. Det var så upplagt också att vi fick en prövodag. Det var bra att man fick testa först och hoppa av om man kände att det inte var rätt. 

När kören var över bestämde jag mig för att göra något åt min frisyr. Beklagligt nog så hade min frisörska blivit sjuk så jag fick min tid inställd veckan innan. Jag såg bedrövlig ut med lång förgutväxt och hår hängandes i hela ansiktet. Jag gick runt till flera ställen men de hade fullt. Efter att jag letat länge och trodde jag hade sett alla salonger så åt vi lunch. Efter detta så kollade jag igen och insåg att jag missat ett par salonger. Då hade jag en sådan otrolig tur att en frisörska hade tid att hjälpa mig på en gång med både färgning och klippning. Det var snabbt, bra utfört och dessutom till ett bättre pris än hemma så vem kunde vara nöjdare. Ett bättre sätt att starta denna Malungsvecka på kan jag inte tänka mig.

Jag hade missat nästan all underhållning på stan denna dag men vi avslutade med en tur inne i tältet och där var det massor med bekanta. Jag släkte törsten med en öl och njöt för fullt trots att det skulle envisas med att regna. Sen tillbaka till boendet, sova en liten middag, duscha och så var det dags för dans igen. så är livet i Malung. Vem har sagt att man ska ta det lugnt när man är ledig?

Dansen i Orrskogen på måndagen var min bästa kväll. Det var toppenband på hela området och jag hade svårt att välja men jag cirkulerade och testade alla. Överallt hade jag lika kul och när jag inte dansade så passade jag på att prata med musiker som var spellediga. Kvällen rusade iväg snabbt och snart var vi hemma i vårt boende igen. Den här kvällen hade jag en upplevelse som jag fick lov att berätta för de andra. En man som bjöd upp mig fattade min höger hand och började gunga så att handen åkte upp och ner, till slut kändes detta besvärande i kroppen så jag tänkte att på något sätt måste det gå att undvika att göra samma jobbiga rörelser som han gör. Då sträckte jag bara på mig, Dansade rakt efter honom utan att vicka på kroppen men lär min arm gunga med. Det såg ut som att jag hade en pensel i handen och målade staket. Den mannen fick bli veckans målare.  Den dansen blev veckans tavla!

Så tackade vi för ännu en galet rolig kväll och somnade sött.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0