Troschock i Örebro

Hej vänner och resten av världen, nu kvittrar både jag och fåglarna för det är ju vår. Ja gårdagen blev en mycket hälsosam resa för själen. Det var längesedan jag skrattade så mycket. Men lite dumt känns det när man börjar fnittra och skratta åt sina egna dumheter.

 

Det började fint med att Åsa och jag åt mat hemma hos mig innan avfärden. Jag hade förberett mig väl inför danskvällen genom att ta på mig ett par nyinköpta trosor eller rättare sagt underbyxor som går ända upp till bröstet. De sitter verkligen tajt så att det onödiga isoleringsmaterialet hålls undan en aning. När man fått på sig dessa och BH:n så ser det ut som hel baddräkt. Det var bara ett problem att man måste dra hårt och på ryggen går det inte så lätt att ta i själv. Sonen Eric fick hjälpa mig med den lilla detaljen, eller så liten var det väl inte för man får verkligen ta i och om en håller i så hoppar jag så skakas man liksom ner i fodralet. Jaja,,, det var klart innan Åsa kom. Vi åt och jag drack lite kaffe… sen slog mig tanken att jag kanske skulle gå på toa innan vi åker… Åsa fick rycka in och ta i med hårdhandskarna men det är ju hon vad med. Har ni varit hos en tandhygienist någon gång och fått hjälp med tandsten så fattar ni vad jag menar. Hon har verkligen kraft i händerna som den värsta skogshuggaren. Men hon är duktig, riktigt duktig måste jag t.o.m. få säga. Jag kan inte nog beskriva hur bra hon är som vän också. Tänka sig att bara rycka in så där plötsligt och dra upp trosorna på en hjälpbehövande dam hehe…

 

Nu tror jag nog att ni fattat vilket stämningsläge vi hamnat i efter denna start. Vi skyndade iväg och jag kom på i sista stund att kasta ner ett par extra vanliga trosor i ryggsäcken. Ja man vet ju aldrig vad man kan behöva. Det är bara att hoppas ingen kontrollerar väskan när man ska gå in på dansen. Åsa körde och vi gjorde första stoppet hos Carina. Hon syntes inte till så jag rusade in och plingade på dörren. Där höll hon på att packa ihop det sista. Behöver jag mer än ett par skor frågar hon? Svårt för mig att svara på men jag upplyste henne om att i min väska finns det 3 par denna kväll. Ett par nya fina som jag blivit sponsrad med. De andra är mina väl indansade favoriter som jag vet funkar på alla golv, till sist så har jag ett par högklackade tofflor. Ja det är faktiskt ett par arbetsskor som jag köpt från Pålsbodatoffeln. De är supermjuka och sköna, har en lädersula och en liten klack. Det fina med dem är att det bara är ett band bakom hälen med resår så det går superlätt att få på sig dem om man behöver göra ett snabbt byte. De kan jag ha nära till hands och byta med om jag skulle vilja ha ett par skor med mycket hal sula och som ser lite feminina ut. Det är ju kul att kunna se lite vacker ut också ibland men detta är inte lätt när jag är som Bambi på hal is i höga klackar. En bra lösning med andra ord som jag har funnit på detta problem. Så om någon undrar varför jag har extra trosor och tofflor med mig i väskan så är det för att göra det lite bekvämt för mig. Om man gräver lite längre ner så hittar man även ett par extra linnen, hårborsten och burken med alla nålar, snoddar m.m. det är ju lättare att ta med hela burken än att försöka välja ut något i all hast. Vem vet vad man behöver under kvällens gång.

 

Nu var vi 3 tjejer som var på gott humör samlade i bilen. Vi skulle bara hämta upp vår 4:e resenär som också valt att samåka för miljöns skull. Det lär ju knappast vara för sällskapet om hans själv får välja. Nästa gång ska vi nog se till att han får ett par hörlurar med någon bra musik. Det kan inte vara alltför lätt att heta Mats i detta sällskap. Men han är ingen nybörjare så lite hopknycklad i baksätet trots erbjudande om att vi skulle byta plats så fann sig denna gentleman tillrätta. Det var nog tur att resan bara är 6 mil för annars vet jag inte hur han skulle ha stått ut.

 

Den största funderingen jag hade var hur jag skulle bära mig åt efter 2 koppar kaffe på Brunnsparken. De där kraftfulla händerna som jag visste fanns hos i alla fall 2 av mina vänner i bilen kanske inte alls kunde bistå mig under kvällen. Men de lovad att snällt att ställa upp vid behov. Vi hade även några funderingar på om detta möjligen var falsk marknadsföring och om män hade något liknande. Vi fick förklarat av den i bilen som visste bäst om det att det visst fanns någon suspensoarbyxa för män som hlller allt på plats så man ska få en lite bättre blid över vad som marknadsförs. Det andra jag funderade på var om jag skulle orka dansa något alls. Jag har varit sjukskriven länge nu på grund av en mycket besvärlig hosta men det verkar tack och lov som att den var förbi. Min oro var att kanske drabbas av en hostattack mitt i en dans. Det är inget vidare. Sen visste jag inte om jag skulle orka med 5 timmar. Det var nonstop med Blender och Date. Detta har blivit en tradition på påskdagen och det kommer alltid mycket folk denna kväll. Jag hörde att det var 850 personer nu. Jag hade med andra ord inte några stora förhoppningar på dansen denna kväll men jag kände mig fin i alla fall med magen upptrycket till hakan. Ja om någon undrar så var det därför jag hade en ovanligt stor dubbelhaka i går. Det kan inte alls bero på att jag blivit fetare.

 

Med absolut inga förväntningar alls men ändå med ett strålande humör så står vi där och pratar jag, Åsa och Carina. Mats försvann vid ankomsten och sen var det inte lätt att återförenas under kvällen. Vi stod i alla fall där vi 3 och pratade när Åsa puttar till mig i sidan. Då fattar jag att någon försökt få kontakt med mig från andra sidan… nej jag menar hon stod till vänster och han kom från höger men visst var det en upplevelse närmast himmelsk. Där står ju han som bara får mitt hjärta att smälta. Om någon hade sagt för många år sedan till mig att man kan bli dansförälskad så hade jag troligen bara fnyst. Idag vet jag att det finns män som dansar så bra att varje kvinna han dansar med ser lika förälskad ut. Det har drabbat även mig och just denna kväll hade han sökt upp mig innan allt började och frågade om jag ville börja kvällen och värma upp med honom. Detta startskott på kvällen vara nästan för bra för att vara sant.

 

Det finns bara en nackdel med att börja kvällen så fantastiskt bra. Det är detta man refererar resten av kvällens danser till. Det var bara att beklaga men inget gick upp mot detta,,, jo förresten de ytterligare 2 danser jag fick med honom senare på kvällen. Jag blev ganska fort trött efter min infektion så därför tog jag det lugnt. Jag buggade bara 2 gånger på hela kvällen och dansade fox övriga danser. Troligen mer än halva kvällen stod jag. Det fanns en fördel till med de nyinköpta byxorna. Jag fick en bättre hållning. Inte en enda gång kändes det som att jag säckade ihop. Inte ens när jag var så trött så jag kunde stå och sova. Nej det var ju så fantastiskt att de bar mig upprätt vilket jag ville eller inte. De gånger jag skulle sätta mig ner så fick jag liksom ta i för att orka komma ner hehe…  vi tjejer hittade varandra efter ett par timmar och bestämde oss för att fika. Efter att baxat ner mig i en stol höll jag på att inte orka upp igen. Men med lite extra vilja så satte vi kurs mot damtoaletten. Nu hade kaffet gjort sitt. Då återstod bara det där problemet som vi hade haft så vansinnigt kul åt tidigare när vi smitt våra planer för kvällen. Mina helt ärligt underbara vänner fanns där och frågade om jag behövde hjälp. Nej då jag klarar mig så gå ni sa jag till dem. Men visst var jag orolig. Tänk hur det ser ut med byxorna uppdragna en bit på ryggen, där hänger allt fläsk ut som en valk och ovanför går BH bandet, Det skulle bli som en bula väl synlig under mitt linne. Jag hade en reservplan, byta trosor! Envis som jag är och full med humor och uppfinningsrikedom så löste jag mitt problem. Kvällen fortsatte som vanligt och jag tror nog att de två kompisarna funderade på hur jag gjort. Jag höll dem på sträckbänken länge men när det var dags att åka hem så bröt skrattet ut igen när jag inte kunde låta bli att berätta. Stackars Mats säger jag än en gång som får stå ut med detta. Nå hur löste jag det då? Hur gör man om man har mycket bråttom och inte hinner dra ner byxorna? Man drar dem åt sidan givetvis och aktar så man inte spiller. Hehe.. allt går med lite fantasi.

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0