många bollar på

Ja visst nu är det rörigt igen, hemma, i huvudet, omkring mig, men jag trivs. Nu börjar jag bli frisk också från en nedrans hosta som plågat mig i en månad från och till.

Det har ändå blivit några trevliga tillfällen att få putsa dansskorna. Jag skrev ju tidigare om min resa till Stockholm. Jo jag kan väl säga som så att det gjorde inget om jag hostade för det blev då inte så mycket dans där. Det var den tråkigadts kryssning jag varit på dansmässigt sett. Tur att det ändå var mycket bra musik. i panobaren kunde man hänga och lyssna på Markus Fernholm. Ja han var ju inte alls så mycket friskare han. Men det gick ju höra vad han sa och sjöng i alla fall.

Vi hade en trevlig stund i karaoken och där överraskades jag verkligen av mitt sällskap. Sonen gick upp och sjöng don’t Worry be happy. Jag hade aldrig hört honom sjunga så förut så det var en ny sida hos honom. De två andra som rest med bussen från stan var mycket duktiga. Jag hade ingen lust med tanke på min hosta så därför hoppade jag över denna gång.

De två band som spelade Casanovas och Martinez gör mig verkligen inte besviken. De här underbara musikerna och sångerskan får upp mitt humör. Från att ha rusat omkring i Stockholm några timmar tidigare till att nu sitta här och slappa efter en stor middagsbuffé så är det en väldigt s tor kontrast. Jag vet inte om det berodde på att jag blev väldigt däst eller om det var folket runt omkring men inte kände jag mig sugen på att bjuda upp. Nej det blev en lyssnarkryssni9ng i stället. Så är det ibland och det kan vara ganska bra det också. Den här gången var det mer än ganska bra. Just när jag skriver detta så hör jag en härlig låt på radion som får mig att tänka på Tommy i Martinez. Walking in Memphis är en av mina favoritlåtar.

Bussresan hem var förskräcklig, jag fattar inte att det ska behöva te mer än 5 timmar. Nästa gång blir det bil eller tåg i stället. Det går ju fortare att åka till Canarieöarna.

Min semestervecka rullade på och jag fick tillfälle att åka på dans igen på lördagen i *Örebro. Det var Nya Zlips som spelade. Jag hade noterat innan jag åkte dit att de tyvärr hade fått en avbokning i maj på ett ställe utanför Stockholm som heter Yesterday. De har tyvärr ställt in resten av sina danskvällar. Bandet skulle då ha fått en ledig kväll mitt i sin turné och då blev det sig inte bättre än att jag bokade in dem här i stället när de ändå är söderöver.

Det blev också en bra kväll i Örebro. Bandet som knappt hunnit spela ihop ännu hade verkligen legat i och tränat. De satte hela kvällen med en fantastisk entusiasm. Det hördes direkt att det var Zlips sound trots att 4 av personer var nya i bandet. Det har Matts gjort riktigt bra. Det ska bli riktigt kul att få hit dem igen. jag sa ju i höstas när de spelade här att jag ska försöka få hit 2 band snart i stället av de som var här då och det har jag lyckats med i år. Jag har även bokat in Melissa Williams i höst.

Ja vad är det mer då än denna lilla extra danskväll som rör till det här. Jo alla papper förståss. Det är dags att deklarera så nu sitter vi alla småföretagare och sliter vårt hår för att få ordning på alla siffror. Om en dryg vecka ska det vara klart.

Just nu vill jag bara att min hyresvärd ska underlätta tillvaron lite för mig och se till att jag får en ny diskmaskin i stället för den som brann för en månad sedan. Och så ska de få hjälpa mig att klippa upp låset till källaren. Jag har tappat bort nyckeln och måste få fram mina sommardäck,

Jag har 3 stora sker på gång men de återkommer jag till så ha koll på vad jag skriver här de närmsta dagarna. Nu blir det i alla fall sängen här för jag ska äntligen jobba igen.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0