Dags att summera lite från våren

Som ni märkt så har jag inte skrivit så värst mycket denna vår. Nu är det sommar och sol de flesta dagarna.Jag har passat på att ta tillvara på många härliga soltimmar. Jag mår fint men har förståss en hel del att jobba vidare med. Det gick väldigt trögt med flera av de försök jag gjorde på folketshus i vår. Publiken uteblev både på torsdagarna då jag körde mogendans och de 2 helgaftnar som jag hade dans senare på kvällarna. Här i stan verkar det bara vara söndagar som fungerar med band som folk reser långt för att dansa till. I min värld känns det helt fel att det ska vara så svårt att locka ut kommunens egna dansare. Jag ser dem ute på andra dansbanor men när vi har dans här så kommer de inte. När jag frågar dem så har de tänkt komma någon gång men det har inte blivit av. De har inte läst annonser i tidningarna för de har ingen tidning. De har missat helt att det varit dans!! De har haft annat för sig just de kvällarna men inte de andra danskvällarna då jag sett dem ute på andra dansbanor (med lite prioritering så hade det väl gått). Jag har nu insett att jag inte kan betala flera hundra tusen kronor för att folk ska få komma ut på dans när det passar dem kanske en gång vart annat år. Därför blir min satsning i fortsättningen helt på den publiken som uppskattar de danser jag driver här i kristinehamn och återkommer så ofta de kan.

En sak som gör mig väldigt ledsen just nu är att jag inte kunnat betala gagerna till de sista banden som spelat här i vår. Jag vet att jag får tillbaka 45 000 i skatt och kommer kunna jobba in resten men tyvärr så känns december väldigt långt bort just nu då pengarna kommer tillbaka. En liten klump i magen känns och jag hoppas kunna få till något som kan hjälpa mig att reda ut detta snabbare. Det är detta jag jobbat frenetiskt med nu under några veckor. All tid som jag varit hemma och inte ute i solen har jag lagt på att skapa ett evenemang som kan ge mig lite slantar att betala förlusten med. Att folketshus dessutom meddelat att jag inte får reducerad hyra i foortsättningen gör ju inte saken läåttare heller. Den kommer att öka från 2100 till 4500 per kväll. Det behövs en ökning med 25 personer per kväll för att betala hyreshöjningen om jag inte höjer entren till 160 kr.

Jag har satt ihop ett evenemang 31/7 som är ett motionsdanslopp på väg 6 km från Environiq Arena till torget. Detta är på söndagen under torgfesten. Vi ska ha en maskeraddanstävling under dagen där man tävlar om fina priser. På kvällen blir det dans i folketshus till Svänzons och partytrubaduren Jojje på torget. Detta kommer att bli mycket kul och allt är nu planerat i stora drag.

Den sista helgen har jag tagit mig ut på dans igen. Först var jag i Arboga på nonstop med Martinez och Sannex. I går var jag i örebro och dansade till Casanovas. båda kvällarna var hhärliga och jag dansade i stort sett hela tiden. I går passade jag på att dela ut lappar med reklam om mitt företagsevent. Det är så man får hitta till kunderna. Det är bästa sättet att få folk att komma genom att berätta personligen och stoppa program i näven på folk. Det har jag lärt mig nu så i sommar kommer jag resa runt och försöka nå ut till massor folk både på öland Ekebo och Malung. 

Vänerdansen - onroad ska bli den roligaste dansen i sommar :) missa inte det www.vanerdansen.se



Detta är från ett liknande evenmang i motala för några år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0