Måndag TV inspelning i Karlstad

Nu är första inspelningsdagen avklarad och jag är nöjd över mig själv som tog den här chansen. Det korta intensiva mötet med Trinny och Susannah räckte för att få mig i spinn flera dagar. Jag har gått omkring som i ett glädjerus och bara tänker på att snart ska de här två människorna få fria händer att göra vad de vill med mig. Det säger väl en hel del om hur oerhört trött jag är på att känna mig helt passé.

Det spelar ingen roll om man träffar och dejtar killar i oändlighet om de ändå inte gillar vad de ser. De vänder snart bort huvudet igen och söker efter någon kvinna som faller inom ramen åldern/2+4. jo det är så det är! Det innebär i mitt fall att jag skulle vara intressant för män som är 92 år. Det här har jag läst i Resehandbok för singlar. Så min förhoppning är nu att jag ska kunna fånga uppmärksamheten i alla fall tillräckligt länge för att hinna presentera mig i fortsättningen. Oddsen för en fortsatt konversation och kanske t.o.m. en dejt borde ju öka när männen får något förhoppningsvis lite sexigare att se på.

På en skala till 10, hur sexig är man som 50 årig 5 bansföderska efter 37 timmars arbete på oregelbundna tider, minimalt med sömn, enammarbete i hemmet med tonårsbarn och ständigt engagerad i att låta andra få göra sig vackra och ha kul och träffa nya partners. Påsarna hänger under ögonen, håret har inte färgats på 3 månader och topparna är som en enrisbuske. Makupväskan borde förnyas. När jag tittar lite på det som ligger där så ser jag en kajalpenna som jag köpte i mitten på 90 talet medan jag fortfarande sålde oriflame själv. Jo jag gillar färgen men de andra ögonpennorna gillade jag aldrig för de har jag inte slitit lika hårt på. Kajalen börjar ju närma sig slutet så om jag har tur så kan jag nog vässa den en gång till. Jo jag brukar motionera ibland i alla fall för att hålla formen. Jag dansar ju! Det får man massor med kondition av. Benen är som hårda stockar. Vet inte om det är musklerna eller åderbråcken men nog känns de riktigt spänstiga när jag sätter mig ner på kvällen och masserar in fotkrämen i hälsprickorna.

Hur som helst så fick de här två kvinnorna som jag träffade i Karlstad i måndags mig att tro en gnutta på någon förändring. Det här kommer att bli riktigt bra TV och jag ska vara en liten del av detta. Det har redan börjat påverka hela mitt liv. I går var jag i Örebro och dansade. Det här är magi eller kemi kalla det vad ni vill men så här ligger det i alla fall till: den som strålar av lycka och tror på sig själv får dansa som en tok. Så är det alltid för mig när jag har riktigt bra dagar. Så var det i går. Lyckan glänste om mig och jag hör och häpna gjorde en premiär igår som jag aldrig trott att det skulle hända mig,,,, Jag bokade första dansen med en man som jag gillar att dansa med. Han gör mig alltid så glad. Det bästa av allt var att det var han som frågade :)  Sedan rullade hela kvällen på med den ena härliga dansen efter den andra. Kända och okända killar bjöd upp mig. Flera av de jag aldrig brukar lyckas hitta i vanliga fall bara stod rakt framför mig så att jag kunde bjuda upp lugnt och stilla. Ingen jakt eller stress. jag bara log och mådde prima. Jag är verkligen jätteglad att få vara med om att bli stylad. T.o.m. tiden innan har förändrat mitt liv så vad ska det bli om 5 dagar när det är dags att kliva in i studion?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0