jag saknar Rut

Här ser ut som sju svåra år och jag får inget gjort åt eländet. När jag vaknade i morse fick jag en sån där idé igen efter att ha öpnnat ett mail. Ja då kan det bli lite tidskrävande när jag får för mig att jag ska göra något. Tvätten fixade jag som jag skulle, Ja den är i alla fall ren och torr och ligger på bäddsoffan som den brukar hamna på tills det är dags att använda något av det ;) Jag tror att kläder mår bra av att luftas länge i stället för att knökas in i trånga lådor.

Det står en dammsugare på hallgolvet. Jo jag vet den har stått där i typ 2 månader nu för den åkte fram efter jul. Jag drar några tag med den ibland och tänker att när jag hinner så ska jag ta resten innan jag ställer in den igen. Det är bara det att jag har aldrig dammsugit alla golv på samma dag i år så därför blir den där snabeldraken kvar på golvet. Men vad spelar det för roll det är ju ändå aldrig någon som kommer in här och ser hur det ser ut i mitt hem mer än den yngsta sonen som bor hemma. Han verkar inte bry sig så mycket om det för han har inte nämt något om det i alla fall. Jo han vet vad en dammsugare är till för. Det händer ibland att mina grabbar skruvar isär sina datorer och då brukar de i alla fall veta hur man slår på dammsugaren för att göra rent från damm inne i dessa maskiner.

Nu tänkte jag i morse när jag "sprättade upp" breven,,, ;) alla 50 som åkte i papperskorgen direkt och sen de där som jag tänkte att det kan jag kanske läsa senare, svarade på resten och letade fram några gamla obesvarade längst ner i "högen". där fanns det ett som jag missat. Det var De Danseglade i norge som frågade om jag ville annonsera i deras tidning. jag bestämde mig snabbt för att göra det. Jag behöver få hit lite nytt folk också så nu kom jag på att "Ringa en vän" och fråga hur helgerna ligger där på andra sidan gränsen och det var väldigt passande. På skärtorsdag som jag ska ha en sen danskväll här med mat och bar då är de helt lediga. jag skyndade mig att kolla med ett bussbolag nära gränsen som kan fixa transport. Nu är det bara att se till så en massa glada norrmänn får veta att de kan bli transporterade med buss över gränsen. där gör de ett stopp på några timmar för att shoppa, sen åker de hit till Kristinehamn och checkar in på hotell eller vandrarhem, får avnjuta en god middag och sedan dansa till Dreams. Jag har ytterligare en kul sak på gång denna kväll men det är inte riktigt klart ännu så det får jag ligga lite lågt med. Nästa helgafton är Valborg. Till denna helg har jag lite annat på gång att erbjuda.  

Allt jag skulle gjort idag blir gjort en annan gång. Det får nog bli till att anlita Rut snart i alla fall om jag ska få in min dammsugare innan sommarsemestern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0