oj vart kommer ni ifrån?

Vilken överraskning? under det sista halvåret har besökarna minskat här och endast de mest trogna läsarna ca 30 st har återkommit. Men vad hände de 2 sista dagarna? i fredags var det ca 75 och igår nästan 200 besök, Det är ju som jag hade tidigare när jag bloggade som mest. Nu kanske jag måste skärpa till mig lite och skriva igen :) välkomna ska ni vara alla läsare både gamla och nya.

Vad händer på dansfronten här i värmland då? Det är utedanserna som fångar publiken och under veckan har det varit sommarspecial i blomsterhult, Logen mitt i skogen. Jag jobbade så för mig passade det endast att åka dit en av dessa 3 kvällar. Det går väldigt trögt för Janne måste jag säga. Han kämpar på bra men nu vet jag inte hur han ska klara av denna sommar. Måtte nu folket visa sig lite mer intresserade av att dansa hemmavid. Det var publiksiffros som ligger långt under vad som behövs både för trivsel och ekonomi de första två dagarna. Detta är ett fenomen som jag också sett tyvärr att det endast går att boka de band som lockar hit dansare från avlägsna platser. Det kommer folk resande från en radie på ca 25 mil. Tyvärr så hittar vi samma kvällar värmlänningar 15 mil bort åt andra håll. på sommarspecialen var det först Date som spelade. De har jag haft här 2 gånger och är mycket nöjd med musiken och kvallitet på deras framförande. Det är en lång rutin hos Jan som vet hur en slipsten ska dras. De är värda mer cred för sitt jobb. I mina öron är de ett band mycket väl placerat på top 10. Dagen efter hade Janne först ett helt nytt band som heter Calinaz. Det hade varit nästan folktomt då de spelade och det var kanske inte alls rätt tid mitt på dagen men han ville ju ha en hel helg med dans och då var detta ett alternativ. På kvällen spelade gamblers. De är också ett band som hållit på många år och som vann priset svenska dansbandsmästare för några år sedan i sunne. de har hållit sitt spelande vid liv och bjuder alltid på pigg och fin musik. De här båda banden som borde kunna dansas till av väldigt många accepterades inte den här helgen. Det är synd för om man bara väljer att åka till några få band och då menar jag Blender, Zlips och Shake... då har vi snart ingen dans kvar här i landet. De dansare som inte accepterar att det kommer andra band än just dessa största kanske inte har några dansställen kvar nästa sommar.

På fredag kväll spelade Casanovas och det borde rimligen ha kommit dubbelt så många mot vad de gjorde. 160 besökare är på tok för lite. Ändå var det nästan lika mycket som vad det kom totalt på de andra två kvällarna. Nu hoppas jag att besökarna verkligen ställer upp och kommer dit resten av sommaren så att det inte blir en flopp av hela sommaren där. Det är inte billigt att genomföra dansarrangemang så nu behöver Janne varenda krona för att betala helgens förlust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0