Dansband överallt

Nejdå riktigt så illa är det inte :) men jag har lyckats slå på radion när det varit dansband och det var dansband på TV i fångarna på fortet. när jag loggar in på facebook så, ja men det är ju inte så konstigt att jag mest läser om dansband där. De flesta av alla mina 680 vänner är dansare, arrangörer, bokare och en väldigt massa dansbandsmusiker. Det var inte länge sedan jag rensade bort en massa "vänner" där som jag inte har en aning om vilka de är. Lite upplyftande är det dock att se hur media lyckats få in mer av dansbanden igen.

Det har blivit lite tid vid de sociala medierna och en massa tid i soffan den här helgen för jag har varit sjuk. Egentligen skulle jag ha jobbat men det var flera orsaker denna helg till att det inte alls gick så bra. Först fick jag som man säger här i värmland "ränndreta". Jag tröstade mig med att det inta blev kräkningar också för då kunde jag i alla fall dricka ordentligt. Men så var det inte nog med det. Jag har haft en fruktansvärd mens också och blött så jag förlorat mer än lovligt med blod. Det slutade givetvis med migrän :/ det hör liksom till både hormonerna, vätskeförlusterna och blodbristen. 

 Nu känner jag mig på benen igen och har tänkt ta mig till jobbet i morgon men först har jag några ärenden på stan. Mitt nya pass är klart, jag ska prata lite med polisen om danserna också när jag är där. De vill att jag har ett eget tillstånd och inte kör på folketshus danstillstånd. Det känns bra för mig också att jag har allt under kontroll vad som gäller så det är bra med den kontakten.

Nästa helg är det något så ovanligt som en helt ledig helg för mig där jag inte själv är arrangör. Det skulle vara trevligt att åka bort ett par dagar. I morgon fyller Kerstin år så jag ska ringa och gratta henne. Jag ska passa på att fråga om hon vill ha besök för då kan vi kanske gå på Mälarsalen på lördag. Det var väldigt länge sedan jag var ute och roade mig i den kungliga huvudstaden så det känns på tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0