Årets första blogg

Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev här i min dansblogg. Det nya året har startat och jag har hunnit fira nyår i Örebro och Brunnsparken. Drifters spelade där och jag hade en trevlig kväll där i stället för att sitta ensam hemma.

Dagen efter for jag till forshaga där det var nonstop med Sandins  och Chiquita. De båda banden passade bra ihop och jag blev positivt överraskad av Sandins som hade fått till det riktigt bra. På båda dessa danskvällar träffade jag en hel del folk som jag dansade mycket med förr. Jag berättade vad det kommer att bli här i Kristinehamn nu i år. Jag förstod att det kommer bli en bra säsong här. Många blev glada när de såg mitt program.

Jag hade min premiär här i torsdags. Nu ska jag erkänna att jag var nervös. Dels så har det inte gått så bra under hösten. Jag kände mig rädd för att ha mist en stor del av publiken som var här med föreningen. Jag har inte kunnat känna av riktigt vad det var som gjorde att publiksiffrorna fallit med ca 50 personer mot föregående år. Nu har jag gjort en satsning på att försöka locka ut en bredare grupp med människor. Min satsning kallas för ”Brudarnas Lilla Extra” Det går ut på att jag kommer erbjuda något extra för brudarna varje gång. Den här dagen satsade jag på ett evenmang som startade kl 12 och höll på ända tills 23 då dansen var över. Det visade sig vara en succé. En grupp kvinnor och några respektive startade med bad och relax i Sannabadet. Där var det en BH skola för brudarna och lunch. Kl 16 var det en gratis foxkurs som Jocke Brantvik höll i. Den lockade ca 60 personer. Efter kursen serverades en buffé i restaurangen. Den kostar endast 99:- och det var ca 40 personer som valde att äta där.

När vi började dansen så insåg jag att detta skulle bli en kväll att minnas. Det var en lång kö med folk som ville in. Vi fick nytt publikrekord med 290 personer. Det här var den bästa starten jag kunde få på året. Nu kan jag bara med glädje planera in resten av brudarnas aktiviteter. Det kommer bli massor med roliga saker. Håll koll på hemsidan www.vanerdansen.se så du inte missar något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0