kanske dags att sluta blogga?

Funderar på om jag verkligen ska fortsätta blogga. Har börjat känna att allt jag skriver har upprepats flera fånger. Jag har aldrig något nytt att skriva om. Men så satte jag mig och funderade på om jag verkligen lever ett så trist liv att det aldrig händer något nytt. NEJ!! så är det verkligen inte. Jag har bara inte tid och ork att få ner det jag gör längre. Kanske så är det så att åldern börjar spela mig ett spratt? Det är nog bara att inse att livet inte kan gå i 150 i all evighet.

Nåväl här kommer i alla fall en liten redogörelse för de sista veckorna. Min kära vän Åsa Karlström firade sin 25 årsdag :) det var öppet hus i hennes hem och jag antar att hennes hyresvärld fick staga upp väggarna dagen efter för vi var många som knökade in oss i denna varma hjärtliga lägenhet i Karlskoga. Stackars grannar fick stå ut med sång och musik till långt fram på natten. Ja jag har ingen aning om hur länge de sista gästerna stannade. Kul var det i alla fall.

I fredags var det kickoff på jobbet. Jag hade råkat dubbelboka mig för det behövdes lite hjälp i folketshus också denna helgen. När det obligatoriska på jobbet var över så skyndade jag mig hem och kastade i mig lite youghurt, raggartvätt och lite färg. Färgen var inte så mycket att komma med när jag gjorde min entré på folkethus. Där var det betydligt mer färg än så. Denna helg pågick tattomässa och jag skulle stå i garderoben. Det som mötte mig där var helt obeskrivligt. Vilka kroppar och frisyrer :) wow vilken tid de måste lägga ner på sitt utseende. Det fick vilken vanlig människa som helst att blekna. Jag hade lovat stå där till kl 23 och under den tiden var mina kollegor på statt och käkade middag. De hade fått en riktigt trevlig kväll med god mat och trevlig underhållning. Jag gick dit när jag var klar med mitt och till slillnad mot tidigare på kvällen så kände jag mig riktigt prydlig och vacker. Här gick mitt lilla arrangemang med glittrig blus och uppsatt hår hem. Jag möttes med massor av leende människor som välkomnade mig in i gänget med en drink. Det blev en lång natt på Mastmagasinet och ännu fler glas med alkoholhaltiga drycker. Sömnen denna helg var bara att glömma för jag skulle ju faktiskt jobba på folketshus även på lördag. Klockan 11 var jag på plats men lät bilen stå hemma.

Jo visst händer det en del i mitt liv och det roligaste av allt var när den jag minst av allt hade anat tittade rakt på mig och  sa"vad fin du är" Sånt kan man leva på länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0