Oj vilken lycka

Nu är premiären avklarad och det gick fantastiskt. Bhonus var här för att dra igång dansen i Kristinehamn igen och de lyckades med bravur. Jag var väldigt orolig innan hur det skulle gå. Nu kändes det tydlig dagarna innan att många hade börjat planera in sin söndagskväll i Kristinehamn. Det enda som gjorde mig förbannad var att när jag sätter upp affischer på stan så får de inte sitta uppe mer än några få timmar. Jag fattar inte vad det är för mening med att riva ner dem.

Bandet var i god tid och jag hade fått flera att hjälpa mig med möbleringen. Den här gången testade jag att ställa borden längs med väggarna i stället. Det blev en rundare yta att dansa på och mer plats på det viset.

Det hade inte gått så bra med mat innan dansen i våras så därför bestämdes nu att vi skulle hoppa över det. Jag lagade lite käk själv åt bandet och tog ner till folketshus. Alla som jobbade på kvällen hade varit med förut så jag kunde koppla av och bara ta hand om besökarna så gott jag kunde. Det var en härlig stämning och trots att det var tuff konkurrens med Wahlströms i götene och farsdag så kunde jag konstera att det kom fler till denna kväll än förra gången Bhonus var här. Det bådar gott inför framtidens danskvällar.

Nu planerar jag för Kindbergs som kommer den 5 december. Den kvällen avslutas Bugg SM i karlstad. Jag hoppas på att få en del som har den här vägen förbi därifrån att stanna till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0