Bhonus

Ni som följer min blogg vet att jag nyss fyllt 50 år. Det tar på krafterna att bli gammal :)

Dagen efter mitt 50 årskalas så var jag i Karlstad på dans. Det var Bhonus som spelade och de är ett av de bästa banden jag vet. De grattade mig, sjöng och hurrade. Ja det sånt man får glädjas av när man fyller år. Jag hade en ritigt bra danskväll och passade dessutom på att fånga bandet på lite bilder. Denna veckan på söndag den 14 november ska de spela här hos mig. Jag hoppas att det kommer riktigt mycket folk då till Kristinehamns Folketshus.




När jag dansade i Arboga då Kindbergs spelade där så var det en man som jag dansade med som klagade när Henke satte på sig dragspelet. Vi delade inte uppfattning han och jag för jag skrattade och sa att det är inträdesprovet för att få spela här i Kristinehamn, Det ska vara dragspel eller saxofon och gärna båda delarna. (retades givetvis) Klart att man inte är tvungen men jag gillar det i alla fall.

Här ser vi Markus som roar oss med sitt Dragspel. Det får vi höra när de kommer hir givetvis. så ladda för riktig dansbandsmusik nu på hög nivå. Och har vi tor så blir det in B(h)onusdans också hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0