tagit lite ledigt

Ja då är det hög tid att skriva lite igen. De som träffat mig den sista tiden vet att jag inte mått så värst bra. Det har varit jobbigt att ta sig igenom 3 tunga bitar. Det första var att jag hade misslyckas med publiksiffrorna på valborgshelgen. Det har jag inte tagit så hårt som de andra händelserna. Nu har jag börjat få lite distans till det och kan börja arbeta framåt igen. Det är ingen idé att skriva en massa i bloggen när jag bara känner frustration. Jag tänker inte gå in så mycket på vad det var heller men det är många som börjar snacka på stan och rykten sprids så därför vill jag göra klart följande. Den kris som jag nämnde i mitt förra blogginlägg är helt enkelt att vi har en del räkningar att betala. Det tråkiga är att några i föreningen vänder ryggen till nu när det gått dåligt istället för att visa att man är stålt över att faktiskt klarat av att hantera ett mycket stort arrangemang. Vi får beröm från alla både bokare, dansbanden, våra besökare, alla tror på vår förening men tyvärr så gör inte medlemmarna själva det.  De som vi har stora skulder till har gått med på att vi betalar av och ingen jagar livet ur oss för detta. Men trots att alla andra tror på föreningen så verkar inte medlemmarna själva göra det. I stället för att komma på möten, tala om vad man vill och finnas närvarande längre så lyser de med sin frånvaro. Det gör mig förståss ledsen. Det hände en sak på helgen som är polisanmäld. Det gör mig också ledsen. Jag har också fått veta av en säker källa att det finns minst en person i en närliggande dansförening som öppet går och säger till andra att han hoppas att jag ska misslyckas och att han kommer göra allt för att inga människor ska komma hit. Denna person vet jag vem det är och honom skulle jag vilja ta ett snack med mellan 4 ögon.

De här sakerna har fått mig att grubbla väldigt mycket den senaste tiden och jag har gråtit floder av tårar. Men nu har jag tagit ledigt, rest bort och försökt tänka klart på allt. Jag har kommit fram till att det finns 2 kanske 3 personer som gör allt för att förstöra för mig. Dessa gör faktiskt så att minst 2 personer till mår fruktansvärt dåligt idag förutom mig. Nu har jag letat fram mitt jävlar annama igen. Jag vet att det finns flera hundra människor som älskar det jag gör. De som vill förstöra kommer säkert att få sitt en dag. Jag tänker inte låta dessa få människor få påverka mitt liv. Nu får det vara slutgråtet och så ser vi till att ha en härlig danssommar när det startar nästa vecka i björneborg.



Kommentarer
Postat av: Mackan

Hejsan Nina!

Jag blir stum när jag läser detta. Att det finns folk som har mage till detta och som njuter av när det inte går så bra för andra är för mig obegripligt. Kan det vara så att dessa själva arrangerar dans. Jag tycker att man i dessa tider ska hjälpa i stället för att stjälpa och samarbeta i den mån det går.



Jag beundrar verkligen personer som dig som vågar satsa och arrangera dans på detta sättet. Det är inte alla som har sådan ork och sådan sprudlande entusiasm som du har. Hade det funnits en guldklave att dela ut till en eldstjäl hade du varit självskriven vinnare.



Nu ser vi fram emot en trevlig danskväll med Excess i Björneborgs Folkets Park med mycket publik och mycket solsken. STORT LYCKA TILL!!!!



Hälsningar från en som tror på dig.



// Mackan



2010-05-25 @ 13:08:49
URL: http://www.markuz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0