Massor av TV - hinner man dansa nu?

Jag som aldrig brukar titta på tv har för första gången på länge hamnat i ett läge när jag prioriterar det framför att gå ut en lördagskväll. Ja det jag syftar på är ju givetvis morgondagens delfinal i melodifestivalen. Det ska bli otroligt spännande att få se Highlights vara med där. jag har haft dem här som arrangör och nu får jag väl ångta mig att jag inte bokat dem ännu inför nästa år för de kommer väl bli fullbokade snabbt :) men det unnar jag de här oerhört goa killarna. Det är en fömån man har som arrangöra av danser att få lära känna banden och just detta har jag verkligen tagit till mitt hjärta. Det är så otroligt härliga människor. Tommy som är kapellmästare är en lugn och snäll person. Jag tyckte så otroligt synd om honom när han blev sjuk för en tid sedan. Han svåra allergi höll på att sätta stopp för en av bandets spelningar. Men de här grabbarna de ger sig inte så lätt. Trots att de inte hade någon trummis med sig och alltid kör allt live utan någon som helst backtrack så beslöt de sig för att genomföra jobbet. en annan gång gick strömmen i hela stan där de spelade. Då satte de sig på golvet med akustisk gitarr och sjöng stämningsfullt.

Låt oss nu får uppleva bandethighligts och Andreas som har en av de härligaste rösterna och se till att de får komma till globen i finalen. Det har inte alls något att göra med att de är ett dansband utan för att Highlights är så otroligt skickliga musiker och sångare. De är verkligen värda det för allt de ger till publiken.

Inte nog med detta. Danmark har slagit till med en finalist som jag också känner väl vid det här laget. Det vore ju kul om det blir en kamp i norge mellan Henrik Sethtssons bidrag och Highlights. Mej vad tusan ... jag skulle ju boka biljett till finalen i norge men det har jag glömt. Undrar om det finns några biljetter kvar?

Lycka till, LOVE Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0