sista dagarna på semestern

Nu är det de sista dagarna innan jag börjar arbeta igen. Jag har haft tur att få träffa många vänner och ha väldigt trevligt. O onsdags for jag till borensberg för att dansa och fick glädjande nog samåka med en ny bekantskap som tog kontakt med mig på dansmaffian. Dinja som hon karrar sig där reste med mig sista biten och det var vädigt kul att stifta bekantskap med denna härliga tjej.

På dansen där spelade Rhodos. Det är inte så många som känner till dem och jag tycker att det är synd för det är ett av de bättre modernbanden vi har. Jag hoppas verkligen att fler ska upptäcka detta så vi kan få fler band att dansa lite oftare till. Vägen till borensberg var knappt körbar för allt regn som kom. många bilar stannade efter vägen men jag fortsatte och kröp sakta. Jag hade dessutom min klumpighet med mig denna gång då jag tagit fel på tiden. vi var visserligen framma kl 18.45 och jag trodde det började kl 19. nu visade det sig att det inte börjar innan 19:30 så jag fick gott om tid att hälsa på arrangöerna och bandet. Ja de sistnämnda hade väl inte tid med mig då för de hade kört vilse och var väldigt sena. När det var några minuter klar tills det skulle börja frågade vi om vi kunde hjälpa till med något så tompa arrangöeren roddade ljuset och vhälpte till att köra ut kasarna i bussens lastutrymme. Sen rusade de iväg och bytte om. kl 19.32 var de igång och vi få som hade kommit kunde sätta igång att bjuda upp. Det droppade in lite folk allteftersom och publiksiffran slutade på ca 150 personer. för att vara ett okänt band och skitväder så var dett ett bra resultat.

Jag hade flyt med danserna också- dinja bjöd upp mig på en tjejfox så vi gnussade och det var premiär för mig att göra så med en tjej men det fungerade bra. hon var riktigt duktig på att föra. i övrigt så var jag väldigt glad för de jag hellst ville dansa med bjöd antingen upp mig eller så lyckades jag fånga dem. Hela kvällen var oerhört lyckad.

På torsdag tog jag det lugnt och övningskörde lite med Eric. han börjar bli riktigt duktig nu på att köra. Sent på kvällen chattade jag på facebook och lyckades övertala en kille från norge att komma hit på fredagens dans. vi dansade med varandra lite i malung och det var så trevligt att jag gärna ville få dansa mer med honom. Han tackade ja och det blev jag givetvis mycket glad för.

Det blev ännu fler överraskningar innan dansen för jag hade fått ytterligare en frågan om att samåka via dansmaffian. det var ronny som skulle bo på vandrarhem i stan och gärna åkte med mig. Det är ju bra på alla sätt att man samåker så det gjorde vi. På blomsterhult i Karlstad spelade Bhonus. De är ett av mina topp 3 band. Jag älskar deras musik och vill inte missa deras kvällar. Det var publikrekord på blomsterhult för i år. visserligen inte mer än 200 och det är lite för klent för att gå runt ekonomiskt. hoppas att det dröser in det dubbla på avsluningen för nu är det mycket tveksamt om det blir fler danser där nästa år.

Jag hade åter igen en mycket trevlig kväll. G I från norge bodde hos mig och natten tog slut fort :) tiden går fort när man har kul så det var med tunga ögonlock han for vidare efter en kort promenad i staden. Det vore verkligen kul om han och kanske ännu fler norrmän hittar hit igen till värmland på dans.

Lördagen var mycket fin. Det var varmt och skönt så jag var ute ett par gånger och gick. Kvällen av slutade jag med ett par öl och chatt. Sen somnade jag efter att haft tvättstugan några timmar. Det blev inte helt klart så jag bokade även tiden kl 8 i dag. Prognosen för vädret visade att vi skulle få 28 C och sol så jag planerade att ta min sista lediga dag på semestern vid stranden. Mina planer ändrades när jag var uppe kl 8 och insåg att det blåste stormvindar och var mulet. jag kröp ner igen och sov länge. Det var härligt att sova ut ordentligt.

I eftermiddag var jag ute och plockade kantareller. Det var en lyckad tur. Här ligger de alla för att rensas.



Så här mycket blev det när det var klart.



Jag förvällde allt och fick en stor gryta och några få smörstekte jag.



När allt var klart passade jag på att ta mig en stund med en svampmacka och mysljus. Nu är semstern över och jag är mycket nöjd.




Kommentarer
Postat av: Ronny J

Man tackar så mycket för samåkningen! Perfekt för min del, fick ju köra tillräckligt ändå i helgen när jag fortsatte upp till Tors loge dan efter. Och danskvällen på Blomsterhult var också hellyckad, lär återkomma på Zlips 27 aug!

2010-08-17 @ 12:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0