Martinez och Drifters

Veckan som gick var innehållsrik på många sätt för mig. Mitt jobb flyttade till nya fina lokaler i vårt gamla rådhus. Det blir så fint att man knappt fattar viken vaker arbetsmiljö vi får. Vi har haft en fördelsedag i familjen och jag har haft en hel del att göra med föreningsarbetet. På tordagen slog jag mig ändå lös några timmar och for iväg till Frimis i örebro. Jag har aldrig varit dit tidigare så det blev till att söka efter adress och se till att vara i god tid. Jag ville träffa Martinez innan de började för att hinna säga hej. De är ett av de band som jag bokat för att spela här. De står näst på tur och nu passade det så bra att jag kunde gå på en av deras danskvällar själv innan det blir dags att ta emot dem här.













Dansen där var trevlig och jag passade på att dansa med Krister i Nova. Han hade dolda talanger i bugg.

Den 4/10 blir en speciell dag här. Då ska vi finnas på Näringslivsmässan 2008 hela dagen, Martinez ska dyka upp här och göra ett scenframträdande vid lunchtid. Därefter ska de packa upp inför sin spelning på folkets hus senare på kvällen.

I går blev jag sugen på att dansa igen. Jag hade två alternativ och båda var väldigt långt bort. I Ljungsbro spelade Zlips och i Hedemora var Drifters. Jag valde det senare alternativet för min kropp känns lite stel och öm så jag orkar inte bugga så mycket just nu. Då passar det bättre med mogendans och lite lugnare tempo. Det blev över 550 besökande där och några bekanta fanns det som jag valde att dansa med i 1:a hand. Jag fick en ny erfarenhet att testa gnuss till låten "Du är min man" Det är inget jag kan rekomendera som musikval till den dansformen man det funkade bra tack vare den duktiga dansaren som lät mig testa. Det var trångt men påhittiga som de var där så dansade vi ut i ett angränsande fikarum. Där dansade vi runt ett bord som stod mitt på golvet. Det var helt upptänd belysning och ljudet blev lågt. Man fick en känsla som att dansa hemma på vardagsrumsgolvet. Den enda stora skillnaden var väl att jag sällan brukar ha så duktiga dansare i mitt vardagsrum (men det händer). En av de danserna jag fick där njöt jag av så att min upplevelse blev att "detta var belöningen för en hel veckas hårt arbete".

Erika i Drifters glänste som vanligt. Musiken tilltalar mig inte något vidare även om de är duktiga på att sjunga och spela. Det var för tralligt i mitt tycke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0