Lördag på Lundegård

Det märks att vi den sista natten fått hit många som ska vara kvar här på dansveckan. Det spelas musik och dansas överallt. Alla förbereder allt för att kunna vistas här i en hel vecka. Det blev inte mycket sömn i natt för några spelade musik fram till kl 04:30 och några andra vakanade och satte på sin stereo kl 06:00. Det brukar inte vara några problem för mig att sova om det är rätt sorts musik men jag har lite svårt för att koppla av till teckno, rave och hiphop. i dag har jag köpt öronproppar så nu kan de spela vad de vill. Vår vy från taket på husbilen ser lite annorlunda ut nu.



vi for in till Borgholm tidigare idag och handlade mat. en sak som jag numer kan tipsa om att ta med till Öland är silvertejp. det är hårdvaluta här. vi lånade ut vår stora rulle inhandlad på biltema för ett par dagar sedan. då rullen kom åter fanns det inte så många varv kvar på den och vi behövde täppa till skarvarna på vårat partytält för att få det att inte blåsa bort.

Det var lättare sagt än gjort för vi for runt till alla tänkbara ställen och letade. till slut fann vi det på en OK mack men till ett mycket dyrt pris för 10 meter. Nåja nu är vårat tält i alla fall fixat så att det inte fladdrar så¨mycket i sidostyckena längre.

På vår rundvandring fann vi en hel del folk som anlänt. här var det någon som passade på att vila före danseen i kväll.



Några andra testade sitt dansgolv.



Kampingens frisör hade fått en kund.



En liten bloggbebis hittade vi också.



Här har vi bebisens föräldrar och fler från det sällskapet.



Vi fortsatte mot dansbanan och passerade ett gigantiskt berg fullt med trasiga kampingstolar. vad ska man kunna hitta på med dem....



Till sist på vår rundvandring passade vi på att hälsa på Casanovas och Shake som jobbade på för fullt för att hinna klart till kvällens nonstopdans.



På väg tillbaka såg vi att det stod massor med husvagnar och husbilar som parkerat utanfför receptionen.



Nu ska vi tända grillen och få oss lite kvällsmat innan dansen. Det är 3 timmar kvar tills det börjar och vi är taggade till tusen.


Kommentarer
Postat av: lillagos

Tack åter igen Nina!

Å tack för sms:et med diverse tips! :-) Ska verkligen inte sträcka ut... ja du vet vad.

Men ser fram mot en kopp kaffe med dig inom snar framtid. Kanske inte i morgon, för då lär man väl ha häcken full med pumpande av madrass, göra sig i ordning osv. Men kommer, de gör jag sååå gärna!

Hur långt är det från stugorna ocn till dig?

2008-06-29 @ 22:23:55
Postat av: johanna

vilken sööt bäbis

2008-06-30 @ 16:16:59
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0