Malung 2008 - Fredag

Det började närma sig slutet på dansbandsveckan och det mesta går liksom på rutin. Vi tog oss en sväng till Grönlandsparken som vanligt för att se vad man höll på med där och kom lagom för att få träffa Svänzons när de skulle bjuda oss på lite låtar från stora scenen. De har nyss släppt en samlings cd med många gamla godingar och 2 helt nya låtar. Jag fick med mig en cd hem som det skulle visa sig att jag fick nytta av senare. Jag fångade dem på lite bilder och här är först de gamla trojänarna.







Här följer nu ett minspel från derar superduktiga unga Viktor som trots sin låga ålder blev nominerad till en guldklave i år. Det var tuff konkurrans men han får säkert fler chanser.












Vid dansbanan dansade några bekanta.


Det finns en hel del trevligt att se på även från vårat hus. På älven händer det en hel del under veckan. Man bygger olika farkoster och det är en hel del humor med i de hemmabyggen man får se.



Den här kvällen var det flera band som jag ville dansa till. Så här såg fördelningen på de olika dansbanorna ut den här kvällen.

bana 1: Cavalkad, Jenny Saléns.

bana 2: Fernandoz, Grönwalls .

bana 3: Wahlströms, Svänzons.

bana 4: Shake, Skarvarna.


Jag skulle i alla fall hinna med Fernandoz, Svänzons och Shake var meningen. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och så var det den här kvällen. Jag startade med ett par underbart härliga gnussdanser på bana 3. När det sköna var slut så började eländet. Det här är andra gången i år som jag råkar ut för detta och jag har ingen aning om vad det är som händer. Magen började spöka igen. Jag fick magknip så jag kände mig yr i skallen. Först promenerade jag lite till bana 4 och sen satte jag mig på toa med huvudet mellan benen i 30 minuter för att invänta någon form av resultat. Inget hände så jag gav upp och tänkte att jag måste ta mig hem. Jag gick upp till bana 3 där den gamla scenen var. Där är det idag lite bänkar och alla kastar in sina ryggsäckar där. Det hade jag också gjort och jag började leta febrilt efter den men kunde inte se vart den var. Jag började må allt sämre och satte mig på en bänk och kände hur magen knöt sig igen så jag vek mig.


Jag vaknade till och hade ingen aning om vart jag befann mig. Någonstans hörde jag musik men visste inte vart det kom från. Efter en stund klarnade allt igen och jag mindes vad som hänt. Jag hade svimmat och säckade ihop över en massa ryggsäckar på golvet. Jag låg bekvämt där men hoppas att jag inte haft sönder något. En kille frågade hur det går med magen. Han måste ha sett hur jag tog mig på magen när jag ramlade ihop och sa till mig att ligga kvar en stund. Det kunde jag ju inte med att göra så jag satte mig upp igen på bänken. Jag gick ut och bad en vakt att ordna så att någon tände lite ljus där uppe och sedan satte jag mig på bänken igen och väntade. Då kom en tjej och började dra fram en massa ryggsäckar och då ser jag hur hon får fram min. Jag fick tag på sonen och han körde hem mig. Nu var det väl så att det var något i magen som skulle ut och ut kom det hela natten. Jag ville inte tänka på att det gjorde ont så jag satte på mig ett par fina hörlurar jag köpt på bakluckeloppisen och startade Svänzons nya cd. Där låg jag halva natten och lyssnade på härlig musik mellan alla toabesök. När morgonen kom så mådde jag helt bra igen. Det här är märkligt för vi har alla ätit samma mat, ingen annan har blivit dålig och det går över på en dag. Jag får nog söka läkare om det händer igen för något konstigt är det som händer i min buk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0