Erik Lihms i Blomsterhult

Detta är min sista semesterdag. Jag har varit ledig 32 dagar i streck. Så länge vet jag inte när jag haft semester tidigare men jag behövde det i år. Jag är en sån där som brukar drabbas av depression ibland och det brukar alltid komma när jag har semester. I år har jag varit på min vakt och inte låtit det går för långt. När jag kom hem från Malung och hade ställt ifrån mig mina väskor så började tårarna rinna. Det var som om luften gick ur mig och då visste jag vad klockan var slagen igen. Men det är ju så bra att jag vet hur jag ska ta hand om det nu. Det har tagit mig några år att lära mig känna symtomen i tid. Jag började givetvis att medicinera direkt och nu har det redan börjat göra nytta. De sista 2 dagarna har jag mått betydligt bättre. Nu börjar leendet och skratten komma då de ska igen.

Men tänk vilken underbar semester jag haft ändå. 2 härliga veckor på Öland och i Malung. Denna sista vecka har jag dansat 4 kvällar på 3 olika ställen. Det blir 18 danskvällar på 4 veckor. Jag behöver faktiskt investera i ett par nya dansskor snart.

I kväll tog jag mig en tur till Blomsterhult och den fina logen där. Det var Erik Lihms som stod för underhållningen. Som jag skrev i går så är det trevligt att besöka även dessa danser då det är i huvudsak äldre personer som kommer. Detta är ett band som vänder sig till målgruppen +55. Jag tror att man fick plussa på 10 år till idag på de som kom dit. Men det var tappert gjort av alla som orkade för värmen var fruktansvärd denna dag. Det börjar ta på vätskereserverna och idag var jag hängig. När jag skriver detta mitt i natten är det fortfarande +20 ute. Hoppas att det får vara så här fint ett tag till nu när värmen äntligen kommit.

Erik Lihm passade på att hämta lite friskluft under kvällen.



Jag satt ute vid ett bord och ser honom komma ut med dragspelet. Snabbt ryckte jag upp min kamera ur ryggsäcken och fick till en scen där som man bara kunde skratta åt. På remmen till kameran hängde en ren BH som jag packat med som reserv ifall jag behövde byta om under kvällen. I all hast kastade jag ner den mot väskan men den hamnade där så att den låg helt synlig. Tur att det inte var något raffset som jag hade släpat med mig dit. Någon kunde ju trott att jag var en oanständig person ju.

Jag vet inte vad de äldre där tänkte om mig men jag såg något som fick mig lite fundersam. En liten stund innan slutet tog jag min väska och satte mig på en bänk längst inne i lokalen nära orkestern. En bit därifrån efter en stolpe hängde en liten röd axelremsväska. Ett äldre par hade suttit där tidigare. När de dansade förbi mig fick jag en blick som kunde döda av damen som snabbt roffade åt sig väskan och hade den på sig resten av dansen. Undrar vad hon trodde om mig egentligen?

Erik Lihm har fått en ny medlem nyligen. På trummor har vi idag Lollo. Jag satt för övrigt och pratade länge med hans tjej Kris som jag brukar träffa i Malung på Jannezfesten. Den missade jag ju i år men vi får ta igen det nästa år.



Saxofon och gitarr sköter Kent om



och Conny höll i den finstämda sången.


Erik Lihm blev i år framröstad till årets keyboardist på Guldklavegalan. I dag hade han bara ett stenkast hem och det hör inte till vanligheterna för denna annars så beresta man. En av gästerna där i kväll berättade att han brukar se dem ofta i Norge. Han hade rest dit många mil i dag för att få dansa till dem.



Jag fick även bekanta mig lite med de två som driver siten Danslogen.se
De var där och dansade i kväll och vi hann växla några ord med varandra. Det är en sida som jag varmt kan rekommendera alla att läsa och skriva i.

Nästa dans på denna fina loge är den 8 augusti då kommer Shake och det tänker jag inte missa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0