Ingen röst

Vad gör jag uppe så här tidigt när jag har semester?


 Jo jag kan inte sova, Halsen gör ont så jag står nästan inte ut med smärtorna. Rösten är helt borta. Jag har börjat hosta och snora också. Allt började i torsdags med halsont. Det hände inte något mer då och jag hade ingen feber så jag reste iväg på kryssningen som planerat. Det var Blender som spelade och jag skulle resa ihop med en reporter från Radio uppland. Det hela skulle bli ett reportage om skillnaden mellan att gå på vanlig dans och att resa på dansbandskryssning.


Jag och Ola reste tidigt på lördagen till Stockholm och hämtade upp Kerstin i Bromma. Det blev en gigantisk pizza och sedan en tur till Barkarby. Där hittade vi 2 skjortor till Ola som passade honom fint att ha på resan.

Jag parkerade i Bromma hos Kerstin och så tog vi T-banan till slussen och tog oss ombord på Birka Paradise. Ett problem hade dock uppstått under dagen. Min röst började svika mig. Jag hade den senaste timmen börjat bli hes och det är väldigt dålig timing när man ska vara med i ett radioprogram. Därför insåg jag att allt jag skulle säga under resten av resan blev det jag pratade med reportern om. De andra fick bara hänga med mig och tycka att jag var skittråkig som inte kunde tala med dem.


Det var mycket trevligt att bekanta sig med Jonas som skulle göra detta reportage. Det här ska bli kul att se vad det blir av när det blir klart. Jag vet att han intervjuat en kryssningsvärd och Lasse Lundberg i Bender.

Tyvärr så blev andra dagen ännu besvärligare. När jag steg upp kunde jag få fram några ord men efter en timma var jag nästan helt utan röst. De sista intervjuerna bara väste jag fram det jag ville ha sagt. Vi bestämde i alla fall att jag ska få en ny chans att göra min "röst hörd" i samband med en kryssning lite längre fram på Cinderella. Han ville nämligen resa även på den båten.


Nu gäller det att bli frisk snart igen. Min semestervecka nu blev en sjukvecka i stället. Massor med mail, chatt och SMS kommer att förgylla mina dagar nu ett tag framåt när jag är förlagd med munkavle. Röstvila är det enda som hjälper. Men jag måste försöka få kontakt med vårdcentralen idag. Hoppas de hör vad jag säger. Jag måste ju få ett läkarintyg. Får väl promenera dit i värsta fall. Ta en stund ute i det fina vårvädret för det verkar bli en kanonfin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0