en ny arbetsplats

Nu har jag fixat om i mitt rum. Jag var trött på att inte ha någon egen arbetsplats hemma så nu har jag fixat det. Min gamla bokhylla som jag har i rummet hade en del gått sönder på för ett par år sedan. Jag har aldrig behövt fixa det tidigare så hyllan som lossnat var bara inställd i min klädkammare. Nu kom jag på att om jag lagade den och flyttade sängen lite mer mot väggen så fick jag en arbetshörna längst in i mitt sovrum. Den hyllan som lossnat behövde bara några nya skruvar och sedan var det fix och klart. Nu har jag ett litet skrivbord som man fäller ner från ena skåpet. Det är precis så att min bärbara dator får plats där. Nu kan jag se på DVD i mitt rum och surfa runt hur mycket jag vill. Dessutom så kan jag ta hem en arbetsdator om jag vill från jobbet och arbeta några timmar hemma ibland. En förutsättning för att kunna göra det är att man har en ostörd arbetsplats och bredband. Det kan jag ju göra om Eric blir sjuk fler gånger så slipper jag ta föräldraledigt. Han klarar sig ju så bra men jag vill inte att han ska vara ensam. Det enda jag skulle behöva skaffa nu är ett par ordentliga arbetsstolar.


Kommentarer
Postat av: Danstanten

Vad härligt att du har varit så handlingskraftig - och att det gick att fixa med så pass enkla medel ändå!!!

Skönt med en riktig arbetsplats hemma också!

2007-01-30 @ 15:45:45
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Andreita

Möblera om är alltid trevligt, gjorde också det för ett tag sen och man blir lite gladare då på något sätt :)

2007-01-30 @ 18:34:47
URL: http://andreitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0