Malung bygger ut.

Nu kan man läsa om hur det kommer att byggas ut på dansbanorna i Malung nästa sommar. Bana 2 ska bli större med ett 8 kantigt golv. Bana 4 fördubblas så att två band kan spela nonstop ä'ven där. Ytterligare nyheter kommer att presenteras så snart beslut därom fattats kan man läsa på deras hemsida.
Om man där också går in på deras forum så kan man läsa vad vissa tycker om entreavgifterna. Det är några som anser att man bör höja priset ordentligt. Det håller inte jag med om men kommer inte att fortsätta den debatten i deras gästbok. Skriv gärna en rad här om du har något att tillföra i den diskussionen.  Det var ett kul svar jag fick där från Olzons som anser att jag bör sätta mig in mer i hur det är med dansen. Hur sjutton ska jag hinna med det? Med snart 40 år på dansbanorna runtom i landet och erfarenhet från tiden som anstäld i folketspark, en far som var musiker och dessutom många kommunpolitiker i min bekantskapskrets. Jag hade högsta betyg i mattematik i skolan.  För att inte glömma så vet jag hur ungdomar tänker när det gäller att betala för att gå på olika evenemang. Är man i tonåren så är dansbandsveckan inte alls att jämföra med en Iron Maiden konsert. Min 18 åriga son kan betala hur mycket som helst för att gå dit men en dans är ett gympapass och inget annat. Så tänker barnen och vill vi ha dem till Malung och andra ställen så kan vi inte låta dem betala mer än vad de tycker att det är värt. Sen spelar det ingen roll hur mycket pengar mamma och pappa har och betalar åt dem. Mina barn får i alla fall inte obegränsat med pengar utan de får hushålla med ett fast belopp. Då väljer de snabbt bort dansen om det skulle kosta 500 kr att gå in. Vad är det mer jag behöver kunna? Jo visst jag har ju börjat sjunga själv också i en orkester. Det är väl där jag får lära mig vad jag mer behöver för att kunna förstå vad det är norrmannen och Olzonz menar.


Tillägg den 2006-12-01

Jag har fått ett positivt svar av arrangör Lars på Dansbandsveckan i Malung. Där står att man inte har några planer på att höja avgifterna för nästa år. Det var just vad jag ville höra och därmed behöver man inte alls skriva mer i denna fråga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0