Musiken i Let's Dance

Nu har jag äntligen lyckats komma in på TV4:s länk till musikerna som framför låtarna i Let's Dance. Det är enligt vad jag kunde läsa där dessa som ingår i orkestern.
Orkestern i Let's dance består av:

Kristofer Nergårdh
- Keyboard - Kapellmästare/arrangör
Niklas Tinnborg - Keyboard
Roger Gustafsson - Gitarr, banjo och pedal steel
Peter Forss - Bas
Janne Robertson - Trummor
Thomas Bergqvist - Slagverk
Stefan Persson - Trumpet
Karl Olandersson - Trumpet
Magnus Thorell - Trumpet
Björn Samuelsson - Trombon
Jonas Wall - Saxofon, flöjt, klarinett
Annika Granlund - Sång
Samuel Ljungblahd - Sång  

Nu hoppas jag bara att dessa fina tolkningar av olika kända låtar kommer att ges ut som CD så att jag kan bli en lycklig ägare av en sådan. Det svänger ju så otroligt skönt så det rycker i benen då man hör dem.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Håller fullständigt med dig angående musiken i Let´s dance!!!!

2007-02-16 @ 20:15:45
Postat av: Linda

Finns dessa låtar på en skiva?

2007-08-09 @ 16:39:05
Postat av: Nina

Det vet jag inte helt säkert. Den musik jag lyckats hitta som är svenskproducrad finns på ginza. DEt är en CD med Anna Book Let´s Dance 2006.
Det finns många andra utländska titlar men de som spelade i vår serie har jag inte lyckats hitta.

2007-08-09 @ 17:05:05
Postat av: Fredrik

Äntligen någon som tycker som jag...

Musiken är helt underbar...

2008-02-06 @ 15:18:42
Postat av: Jessica

Håller med er! Musiken är bäst. Håller tummarna att den kommer ut på cd!!!

2008-02-08 @ 20:34:24
Postat av: Ankie

Hej ! Ä det någon som vet när deltagarna får sin låt och dans ? Är det direkt efter fredagens program ? Eller får dom bara veta dansen och får sin låt på torsdagen, alltså 2 dagar före sändning ?

2008-03-17 @ 10:27:28
Postat av: Lycklig

Hej,

Måste bara skriva det att det är bra att nån har lagt upp infon kring bandet i lets dance. Samuel är nog den bästa!!

Nu ska det sökas!!

2008-03-23 @ 18:24:20
Postat av: Matti Norell

Tack för namnlistan på Lets-danceorkestern.

Har undrat i två år, försökt få tag på listan men nej!

Vilken fanstastisk bra orkester, vilka musiker och sångare med alla dessa musikstilar.Måste vara Sveriges bästa dansorkester, och äntligen igen en livs levande orkester i ett TV-program och ej playyback. Undrar bara varför TV4 är så "hemliga" med denna orkester med tanke på hur långa namnlistorna ibland kan vara efter vissa program ???

Detta tv-program präglas ju av sin tävlingsform.

Tycker nog att denna eminenta orkester slår de andra i programmet - jury, programledare och dansare - med en noslängd.

2010-03-24 @ 15:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0