Har vågen på min sida

Så klart att jag blir glad när det lyckas. För 2 år sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Jag tog 12 kg på lika många veckor sedan blev jag sjuk och då bestämde jag mig för att inte fortsätta banta. Jag vågade inte ta risken att utsätta mig för någon brist på vitaminer eller mineraler som hjärnan behöver för att kunna arbeta bra. Det jag gör är bara att jag rör på mig mer och äter endast lite kolhydrater, mer fett och proteiner. Utesluter nästan allt socker. Jag dricker också mer vatten för att skölja bort alla slaggprodukter och för att inte känna suget lika mycket. Efter att jag började äta normal igen så ökade jag från 61,5 som jag gick ner till och hamnade på 63,5 som jag haft en längre tid. Nu i vinter och vår hade jag åter börjat gå upp i vikt igen eftersom jag inte alls dansat något eller promenerat i samma utsträckning som tidigare. Jag är 170 cm lång och är inom normalvikten egentligen men jag har en klen benstomme som antagligen inte väger så mycket och det skulle inte göra något om jag hade lite mer muskler istället för fett. Det är klart att jag inte strävar efter att se ut som en modell men jag vill inte ha dubbelhaka och de där hemskt fula fettvalkarna på ryggen. Magen kan jag förlika mig med efter att ha fött fem barn. Bara jag inte har allt för mycket fett där. Den får vara slapp men jag avskyr att se min kropp i spegeln när jag gått upp i vikt. jag vägde 55 - 56 när jag blev gravid första gången och 58 - 59 när jag hade fått mina barn. Det är någonstans där jag vill vara. Jag har tänkt försöka ta mig ner till 60 och sen får jag se om jag vill gå ner mer.
 
För två veckor sedan började jag banta igen. Det är väldigt lätt här på Teneriffa att vara ute länge och promenera då det är gångvägar överallt och alltid en massa trevligt att titta på. Jag handlar min mat och gör i ordning själv så får jag den som jag vill ha. I dag när jag ställde mig på vågen så hade jag gått ner 4 kg till de 63,5 jag har haft tidigare en längre tid. Jag mår bra så nu ska jag fortsätta att försöka ta de sista kilona som jag inte hann innan jag blev sjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0