Tips att lyssna på: Åsa Karlström i Cityradion Karlskoga

Åsa Karlström är en av höstens gästtalare i Cityradion Karlskoga. Hon har varit där och haft en hel timme och presenterat musik kopplat till hennes tankar. Det var valt med omsorg och varje melodi har ett innehåll som passar in i hennes berättelse.

Jag som fått det stora nöjet att umgås med henne och lära känna privat vet vilket liv hon har bakom sig. För mig är det inte första gången jag hör henne berätta om sin uppväxt men det är starkt. Jag skulle önska att alla hörde hennes berättelse för den ger även den svagaste människan en stark framtidstro.

Åsa har under de senaste åren haft stora framgångar med sina låtar, två guldklavar och i år även SKAP priset som kompositör. Hon berättar för oss om den väg hon fått gå och skepsis hon mött på vägen. Det är dock tur för oss att hon är envis som satan annars hade vi gått miste om mycket fina sånger som hon skrivit.

Den här timmen talar hon också om kraven vi har på oss i samhället och hur det påverkar vårt liv. Jag får mig själv en tankeställare och vet att hon har så rätt. I hennes berättelse får vi flera bra tips på enkla metoder som kan göra livet mycket lättare. Det handlar om grå eller blå linser och att vi kan välja själva vilka vi föredrar att sätta på oss.

http://www.citytorget.com/citygast/asa1.mp3

http://www.citytorget.com/citygast/asa2.mp3

http://www.citytorget.com/citygast/asa3.mp3

Lyssna på alla tre ljudfilerna så du inte missar något


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0