min kamera har börjar krångla

nu har jag haft min kamera väligt länge, den har åkt i golvet inne en gång och jag föll i en snöslänt och vurpade med den i Vemdalen för  något år sedan. den har fått sig en och annan smäl och utsatts för vätskor och annat. I förgår skulle jag plåta en magvärmare som jag beställt av syrran. Det krånglade en hel del men till slut så blev det i alla fall några bilder.

Den här magvärmaren eller ryggvärmaren om man vill ha den så är specialsydd efter måttet runt höften. Man spänner den runt och fäster med kardborreband. Värmer en påse som är fylld med något som går att värma t.ex. ris eller något annat spannmål. Sedan stoppar man påsen i ytterfodralet som sitter runt kroppen. Detta värmer skönt. Anledningen till att jag bad min syster EA att sy den här var för att jag hade mensvärk. Nu har jag testat den både till mage och rygg. Den här vill ingen vara utan :)









Kommentarer
Postat av: Sivan

Härlig text om tillvarons ljuva tillstånd. Jag vill så gärna hitta noter till Jag har hört den sista lärkan. Jag är medlem av musikgruppen Mensur som spelar covers, i all enkelhet. Vår sångare Bertil vill sjunga låten. Vi är amatörer och vår äldsta medlem har fyllt 97. Vi spelar på servicehus och ålderdomshem.

2011-01-27 @ 15:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0