Ställer in i Björneborg

Jag har just haft premiär i Björneborgs folketspark. Tyvärr så uppskattades inte arrangemanget av tillräckligt många besökare så jag har nu fått ta det tunga beslutat att ställa in resterande danskvällar där i sommar. I dagsläget är det mycket osäkert om det kommer att bli några fler danskvällar i Kristinehamn över huvudtaget. Jag har som arrangör misslyckats med att locka ut ortens befolkning till våra dansbanor och vet inte om jag ska våga ta fler risker.

Denna sista kväll var fantastisk med ett enastående vackert väder. Folketspark i Björneborg har lagt ner oerhört mycket tid och jobb på att få ordning på parken och dansgolvet. Med maskin hade man polerat så det var en perfekt yta att dansa på. Dansbandet Excess har en lång erfarenhet och är verkligen proffsiga. De bjöd på en mycket bra spelning och de få som kom hade inget att klaga på. Tyvärr så sviker publiken och eftersom allt är perfekt men det ändå inte kommer några gäster så beklagar jag mig ödmjukast för alla inblandade. Jag vet inte vad som är fel och kan tyvärr inte göra något åt det därför är jag tveksam till att arrangera fler danskvällar. Nu tar jag en paus på obestämd tid för att skriva klart min bok, ägna tiden åt familjen och mig själv.

Tack för dansen!



Kommentarer
Postat av: Mats

Det är tråkigt när folk inte kommer när man ordnar arrangemang men det är många som anordnar danser.

Man kan dansa nästan varje dag nu på sommaren. Och upptagningsområdena är ganska stora. Så utbudet räcker inte till för alla.

Du har försökt ock beundrar det jobb du lagt ner.

Det finns ju en gräns. Det är ingen som tackar en för att man knäcker sig.

Så tänk på dig själv att du ska må bra och det verkar ju som att du ska göra detta nu

Ha en trevlig avkopplande sommar

2010-06-01 @ 13:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0