Sänkt ner i däck

Oj den här veckan har jag varit helt däckad i en förkylning som satt sig i bihålorna. Det hela började för en vecka sedan i Malung då jag blev hes och hade lite lätt hosta. DEt har sedan långsamt försämrats för varje dag. På måndag när jag hade arbetat 6 timmar fick jag gå hem för då kunde jag knappt få fram ett ord längre. Sedan har hostan blivit värre och snuvan tjockare. I går hade jag så ont i pannan att jag trodde min sista stund var kommen men ont blod förgås inte så lätt sägs det. Idag är jag bättre och förhoppningsvis så går det åt rätt håll nu. Har tänkt orka packa upp efter Malung och betala räkningar idag. Lite tråkjobb men det passar bra idag när jag ändå inte klarar att gå till jobbet.

Jag har hoppats få ett telefonsamtal också denna vecka men den personen har säkert annat för sig så vi ses väl kanske nästa år i Malung igen :)

I onsdags testade jag en ny restaurang här i stan. Det är en ny ägare som tagit över gamla Ankaret. De serverar indisk mat både som lunchbuffé och meny. Jag drog med mig Mats som alltid ställer upp i ur och skur när jag frågar om han vill hänga med. Härligt med riktiga vänner som alltid finns. Jag hade verkligen ingen lust att laga mat och inte fått i mig något ordentligt lagat på 3 dagar så det smakade riktigt bra. Trots min förkylning så kände jag den härliga smaken och doften. Mats beställde en stark kötträtt och jag tog en mild gräddig räkgryta. Detta var två utsökta rätter som jag väl kan rekomendera. De har bra priser och god service. Det ligger bara runt hörnet i kvarteret bredvid mitt så det här kan jag nog tänka mig att besöka fler gånger när latmasken infinner sig.

Jag ska lägga in lite bilder från Malung i helgen har jag tänkt och det blir lite mer skrivet därifrån också.


Kommentarer
Postat av: Anders

Trevlig blogg. :)

2010-10-01 @ 11:34:02
URL: http://www.xn--bytadck-9wa.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0