Akta er för tant Nina tjejer :)

Jag har funderat lite vad de sa till mig i Malung. Ja mina väninnor alltså. 2 av de jag bodde med under veckan. De hade pratat om mig under den dag jag var tvungen att resa hem för att jobba och när jag kom tillbaka så fick jag minsann höra deras omdöme om mig.

De frågade helt enkelt – Nina, varför träffar du bara fula killar?

Men herregud vad ska man svara på det. Gapskratt blev det naturligtvis men sen kom jag på svaret efter en stund. Jag har till 99 % (kanske inte så rätt siffra för det går nog inte dela någon i decimaler men ändå) alltid träffat killar som dansar och när jag tänker efter så finns det en orsak. Jag har alltid så oerhört svårt att bjuda upp killar som jag tycker ser snygga och trevliga ut. Om jag nu inte känner dem sedan tidigare eller bara råkar hamna just bredvid någon sån. Jag har alltid haft en trist inställning och nedvärderat mig själv med att tro att de där fina killarna vill inte dansa med mig. Så tänkte jag för 33 år sedan också när jag blev ihop med den jag idag har 5 barn med. Jag hade tittat och trånat efter honom i ett par år men inte vågat ta kontakten. Sen började vi samma buggkurs och då var hans bästa kompis ihop med en skolkamrat till mig. Det föll sig naturligt att vi började åka på danser tillsammans på Hyttan i Karlstad och sen blev vi ett par.

Detta beteende har jag inte lyckats komma ifrån och nu har jag t.o.m. blivit medveten om det. Så vem vet kanske blir jag en tuff konkurrent till alla unga flickor nu i fortsättningen när jag tränar på att våga bjuda upp även de som jag verkligen vill dansa med. Eller rättare sagt som jag tycker är skitsnygga hehe…

Jag gjorde ett tappert försök en kväll i Malung och gick rätt fram till en 10: poängare. Han tackade ja till min stora förvåning och jag insåg snabbt att jag måste ha varit galen som just bjudit upp kvällens i särklast snyggaste, trevligaste och duktigaste dansare. Gissa vad!!! Han skrattade och gav mig komplimanger också. Det ni! Försök att slå mig på fingrarna nu ni andra gamla tanter så ska vi visa småflickorna vilka det är som äger på dansgolvet.  

Jag tänker inte ta några fler liknande omdömen från mina vänner till nästa år i Malung.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0