Oj vilken helg

Jösses vilken helg det var. Odd Vesterli var här och höll en kurs i foxtrot. Det var 78 personer som gick kursen och jag som satt och passade kaffekokningen hela tiden. I 2 dagar kramades alla från 10 - 16.





Ett moment i kursen är att träna på tjejens balans. Att helt plötsligt bara släppa taget och inte trilla ser ut så här.



Det var inte lite danshormoner som flödade där inne i gymnastiksalen de här dagarna. Det var därefter dans med Casanovas på söndag kväll som avslutning.

KLTV var på besök och nu kan man se en film på slingan och WEB tv från vår verksamhet. Föreningens ordförande Erika lyckades hitta på ett eget ord. Dansiva. Ja den som är nyfiken får väl kolla på filmen och se vad det kan vara för något.

Det har börjat komma ut en del folk nu på våra danskvällar även från vår egen kommun och det är jag tacksam för. Det har tagit lite tid men nu äntligen så börjar jag känna igen en hel del Kristinehamnare som vågar sig ut igen. I början av sässongen när Highlights var här så fick besökarna sätta upp nålar på en karta vart de kom ifrån. Då kunde jag se att det rör sig om ett stråk längs de större vägarna E18 mellan årjäng - arvika till Stockholm. Inlandsvägen från göteborg upp mot dalarna. Det kommer även några från östergötland ner mot Motala. Från vår egen stad är det kanske 15% resten är tillresta. Nu börjar det bli dags att sätta nålar igen. Jag får försöka fixa det till Lucia då vi har nästa kväll och den sista för i år.







Det var ungefär hälften av besökarna som satte dit nålar färgerna är blå för killar, röda för tjejer och vita för personalen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0