Planer för semestern

Just nu så har jag en hel del planering framför mig inför 4 veckors semster. Jag ska vara ledig veckorna 26 till 29. Två veckor har jag bokat in i förväg som en tradition. Det är dansveckorna på Öland och Malung. jag vet fortfarande inte om min son ska vara på kurs på öland vecka 26. I så fall kommer jag att bli där båda de första veckorna. i annat fall så åker jag ner onsdag eller torsdag v 26 och stannar där hela v 27.

Veckan efter ska jag vara hemma och försöka f¨å lite gjort i mitt hem som jag sällan tar itu med. Det behöver börja att planeras in för nästa års danser också så detta jobb måste jag ta itu med då om jag inte hunnit före.

Sen kommer V 29 som är helig för då är det dansveckan i Malung. Jag kommer att åka dit redan på lördag och hoppas hinna vara med på visfestivalen i Malungsfors i år. I går släpptes biljetterna till guldklavegalan. Jag har varit med där flera år och det är alltid trevligt när det är några nominerade som man känner och som man hejjar på. Förra året gjorde jag Åsa och Mats sällskap då de fick sitt pris för årets låt.  Då hade jag väldigt trevligt. I år har jag inte bestämt mig än för om jag ska bry mig om galan. Det är så trist att jag aldrig får med mig mina vänner som jag bor ihop med på detta. Varje år är det bara jag som gör mig fin och får säga hej då till dem och be dem skjutsa mig till parken. Jag känner mig som en svikare när jag lämnar dem och i år har jag kanske mina två söner där också. Jag kanske ska satsa på att få dansa till Casanovas som är ett av mina favoritband i år i stället. Det är så trist att de alltid spelar på samma dag där. Jag förstår inte varför man aldrig byter dag för banden. De som spelar kanske också skulle vilja besöka galan något år. Så i år kanske jag dansar i stället men det beror på vad det blir för nomineringar och det presenteras söndagen den 7 juni i radions P4 dans. Så om en dryg vecka ska jag bestämma mig för om jag ska boka in mig på galan i år eller inte. Just nu så känns det som att det lockar mer att få dansa än att att sitta och äta med en massa obekanta människor omkring mig på en middag och svettas i en festblåsa. Jag kan ju gratta segrarna utanför efteråt i stället.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0