Boogart - Shake i Sundsvall

För någon vecka sedan fick jag möjlighet att återuppleva Boogart då de spelade ihop med Shake nonstop i Sundsvall. Förra gången då de spelade där för ett år sedan så blev jag matförgiftad och liggandes i husbilen i stort sett hela kvällen så nu hade jag tänkt att få ta igen det jag missade. Helgen närmade sig och jag började först bli orolig att jag inte skulle kunna åka dit. Min hälsa höll på att sätta stopp även på denna resa. Nu ordnade det sig fint med att ena grabben hjälpte mig med att köra bilen så jag inte behövde anstränga mig med det.



Lunchen intogs på stan där jag hade turen att råka komma in där samtidigt som Boogart att och åt.  Jag slog mig ner vid bordet bredvid och kunde växla några ord med dem. I det stora köpcentrat passade jag på att besöka några klädbutiker och fastnade i en där de hade rea. Jag hade turen att kunna köpa 6 plagg för 48 kr st. Sen hittade jag också ett linne för 99 som jag gillade. Efter att fyndat så var jag helt nöjd med mitt shoppande.



Sen passade jag också på att besöka Vivi lite snabbt. Hon hade hela hemmet fullt med folk. Jag blev erbjuden att stanna där jag också men jag orkade inte med att bo ihop med en massa främmande människor då jag haft huvudvärk en längre tid och egentligen inte alls mådde så bra. Det kändes bättre att bara försöka ta det lite lugnt.





Jag ägnade en stund på dagen åt att se mig om lite i Sundsvall och den fina utsikten från södra berget. Här tog jag in på ett vandrarhem så att jag skulle få tak över huvudet.


Efter att vilat lite så var det dags för mig att göra mig i ordning. En av de plagg jag köpt under dagen kom till användning. Det var en topp som jag gillade oerhört mycket. Det var fler på vandrarhemmet som skulle på dansen och de förvarnade mig om att det inte var insläpp förrän 10 minuter innan dansen startade kl. 20. När jag var framme så stod det mycket riktigt en lång kö utanför. Alla där hade förköpt sin entrébiljett för 180 kr. Om man ville lösa biljett för 200 så var det ingen kö alls. Det krånglade med kodläsaren så för oss tog det lång tid. Då ångrade jag att jag köpt biljetten innan. Det hade varit värt 20 kr extra att slippa stå i den där kön. Jag hann i alla fall komma in just då dansen skulle börja. Det blev en bra start på kvällen och flera bekanta på plats valde att dansa med mig.




En sak som är speciellt med Boogart är att Anna lyckas få de absolut bästa musikerna att spela i bandet. Jag har dock glömt vilka alla är som varit med. Jag skrattade lite åt mig själv av den anledningen. Vad jag inte hade koll på var nämligen att Per från dagens Expanders är en av dem. Han var med på lunchen på dagen men jag fattade inget och reflekterade inte alls över att han satt ihop med Boogart där. När de sedan klev upp på scenen så ramlade polletten ner. Det var bara några dagar innan som han var hos oss och spelade och jag tycker att han är en av de absolut bästa dansbandssångarna vi har. Han är dessutom en mycket bra gitarrist.






Efter ett par danser hämtade jag kameran och förevigade Boogart på dessa bilder. Det är synd att jag inte hade videokamera istället. Jag blir helt lyrisk när jag hör de här duktiga musikerna spela. På väg upp dit hade jag lyssnat på deras live cd. Jag gillar verkligen just de två låtar som Tommy Bengtsson sjunger. När han nu började med den ena av dem, så ville jag bara konservera detta ögonblick. Min önskan för kvällen var uppfylld redan så nu började jag fundera på om jag kunde bli gladare än så här.





Jag fattar inte att man kan lyckas få två så duktiga gitarrister/sångare med samtidigt. Dessutom så är det ju inte de båda som är huvudsångarna då det är Peter och Anna som sköter den uppgiften. Det gör de dessutom med bravur.






Den enda som jag inte kände igen för kvällen var trummisen. Honom hade de lånat in från Göteborg. Han imponerade givetvis lika mycket han som alla de andra på mig. Det här var en kille som inte hade någon erfarenhet alls av dansband. Jag undrar vad han tänkte egentligen när han såg hur detta går till.






På keyboard spelade Johan Sjödin. Både han och Tommy Bengtsson har jag skrivit om tidigare att de valt att lämna Jive. Nu kunde jag se en otrolig spelglädje hos båda dessa killar. Det är så här de ska låta tycker jag. Jag vågar påstå att de saknar tiden med Boogart för de verkade helt galet roade med det de gjorde denna kväll.






Under kvällens gång så växlade de båda banden. Shake är också ett toppband idag så man fick verkligen valuta för pengarna. När det närmade sig slutet så hade man en hel del hyss för sig. Boogart satte sig på scenen hos Shake och fikade. Det bjöds på en massa härliga skratt därifrån.






Sedan var det dags att ge igen. Den här gången blev det inlindning i toapapper. Det märkes att alla hade oerhört kul ihop. Vi får väl hoppas att de kommer att bjuda oss på fler uppvisningar av det här slaget. Detta var en show som jag kommer att minnas länge.



Det var inte bara Per som blev omlindad. Anna hade tydligen ont i en fot också. Hoppas att den inte var svårt skadad.





Tack Boogart Shake och arrangörerna. Hoppas ni gör om det här igen.



Kommentarer
Postat av: Anna

Visst var det en trevlig helg i Sundsvall! Och hur kul som helst att dansa till Boogart igen!



Ha en fin helg!



// Anna

2009-04-29 @ 20:29:36
URL: http://annalundberg.org
Postat av: DDT

Du borde gå en kurs i musik.För Du är 100% tondöv.Du ska inte yttra Dig om hit&dit om sångare/sångerskor

2009-06-10 @ 00:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0