Hade två alternativ, tog det 3:e

På söndag 2 dec är det dans i Karlstad på Holken med Scotts. Det hade jag planerat sedan länge att jag skulle resa dit. Jag brukar aldrig svika dem då de har sina söndagsdanser om jag kan komma så gör jag det. Men nu fick jag ångest  när jag insåg att denna kväll är sista gången som Ulf spelar med Blender. De har jag följt i flera år och jag kommer att sakna honom när han slutar. Jag hade valt att lägga mitt schema så att jag skulle börja tidigt på måndag. Men hur skulle jag då göra. Skultuna där Blender spelar är ju ganska långt bort. Det blev problem att välja.

Men nu har jag kommit på ett sätt att slippa bekymra mig mer för det. Jag tänker nämligen inte gå på någon av dessa danser. Saken är den att jag kastade in en liten fråga till vår planerare om ifall jag skulle kunna få en veckas semester någon gång innan jul. I dag när jag kom till jobbet så hade jag fått svar. Jag fick ledigt från 1/12 till 9/12. Jippie!! fixade så att pappan tar Eric och så bokade jag snabbt som tusan innan jag hade börjat hinna tveka en solresa. Jag ville ju iväg hela min förra semester men fick aldrig tummen ur att ta mig iväg någon stans. Men nu ska det bli av.

På söndag kl 16 flyger jag från Örebro till Teneriffa. Där ska jag tillbringa en vecka helt för mig själv med min bärbara dator. Det kommer att bli bokskriverier på kvällarna, sova minst 8 timmar på nätterna och låååånga soliga promenader på dagarna med ett och annat dopp i havet. Resan är ospecad så jag vet inte i vilken stad jag hamnar än. Men det spelar ingen roll för jag älskar den ön från norr till söder. Jag har tappat räkningen över hur många gånger jag varit dit. Om jag hamnar nära så kanske det blir något besök på restaurang Göta Kanal. Där brukar det kunna vara lite dans. Men det var inget vidare sist jag var dit. Det finns inget aktuellt program heller så jag har ingen aning om vilka som spelar där. Men det har ingen betydelse för nu ska jag bara koppla av släppa alla krav. Det ska bli riktigt skönt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ha en skön semester och njut av värmen Kram från en fd granne

2007-11-30 @ 08:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0