Min 53 årsdag

ag känner en enorm tacksamhet för all uppvaktning jag fått idag på min födelsedag. Det har varit en fantastiskt trevlig helg som började med att jag for till Stockholm på fredag e.m. och landade hos min vän Kerstin, hon som jag bott ihop med i 10 år i Malung på dansbandsveckan. vi brukar ha så trevligt tillsammans och så blev det även denna gång. När jag anlände bäddade jag för mig och sen vilade vi en timme innan avfärd till Hallunda och där var det premiär för mig. Jag gillade det dansstället och fick dansa mer än vad jag hade förväntat mig. Med tanke på att jag knappt hunnit återhämta mig från Borrelian jag åkte på så kändes verkligen i kroppen men skam den som ger sig. Jag dansade halva kvällen och Jannez var det som bjöd på musiken. Några bekanta ansikten fanns det på plats.

På lördag for vi till Bromma centrum och shoppade lite. Jag hade ingen lust att handla så mycket för nu har jag kommit igång med en viktreducering som jag tycker fungerar bra ()10 kg sedan juni)och har tänkt gå ner ytterligare 5 kilo så det blev bara ett linne och en kofta som inhandlades denna gång. Efter att vi ätit mat och vilat en stund så testade vi något nytt, geocasting och det var riktigt kul. Ena gömman hittade vi men den var placerad högt upp i ett träd så jag får se till att ta klätterkläder nästa gång så ska jag se till att komma ända fram. Vi var till Drottningholms slott och njöt av en underbar eftermiddagssol.

På kvällen var vi till DansIn på Liljeholmen. Där har jag varit några gånger tidigare och jag gillar det stället. Denna gång spelade Per-Håkans och de gillar jag verkligen. Jag fick ännu en trevlig kväll där med ytterligare några bekanta ansikten. P-H gav ut sin nya CD denna kväll och jag passade på att köpa ett ex. Denna kväll dansade jag nog 2/3 av danserna och kände mig rejält trött när vi åkte hem till Kerstin.

Vaknade tidigt idag och åt frukost, packade och tackade Kerstin för denna gång. Sedan for jag hem och anlände vid lunchtid. På vägen lyssnade jag på Per-Håkans nya CD, den var så bra att den skulle behöva ett eget inlägg. Jag kunde jag konstatera att min familj försökt nå mig hela förmiddagen. Jag fick dem sedan på besök på kaffe och tårta, tur att coop är nära de hade bakat. Här trillade de in en efter en, mamma och styvfar, äldste brodern med fru och en dotter, min yngste syster med ena sonen, min äldste son med sambo och mina två älskade barnbarn.

När kalaset var över och jag hade diskat så var klockan 18:15 och jag visste att dansen just startat i Karlstad så jag klev i skorna och slet med mig reklam för nästa danskväll och for iväg på dans igen. Jag anlände just när Jannez började spela gammaldans så då visste jag att det snart skulle bli paus. Jag hann göra mitt jobb med att marknadsföra min nästa danskväll och sen dansade jag och hade riktigt kul. Så om du orkat läsa ända hit då kan du förstå att jag haft en helt underbar helg och laddat mig med energi, endorfiner och danshormoner så jag känner mig oerhört lycklig just nu. Min födelsedag kunde inte bli bättre. Tack alla ni som skrivit och grattat mig. Jag har läst alla logginlägg och svarat på några. Jag har inte möjlighet att besvara alla inlägg men ni ska veta att jag är väldigt glad och tacksam. Kram Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0