Malung 2012 tisdag

Denna morgon hade jag kommit ihåg att stänga av ljudet på väckningen så det bara vibrerade. Jag smög upp och försökte att inte väcka de andra men kerstin hon är alltid uppe med tuppen och de andra började vakna till de också. Jag tror nog att de låg och väntade på att jag skulle gå upp för att inte väcka mig hehe… Jag är verkligen ingen vän av mornar.

Ytterligare en tjej dök upp på kören. Hon hade fått deltagandet som present och massor av andra överraskningar då hon fyllde 30 år denna vecka. Vi organiserade om lite för henne och ytterligare ett par nya som kom denna dag. Nu var det dags att ta tag i nästa sång.

Under förmiddagen medan jag sjöng passade de andra på att titta på fina bilar. Det var det årliga Västerdalsträffen som arrangerades igen.

Efter kören var det dags för en fika och då mötte jag upp mina kamrater på ett fik i centrum som har de godaste bakverk man kan tänka sig. Systrarna Hedbacks Café kan jag verkligen rekommendera. Där har vi köpt fika många gånger under alla år. http://www.hedbackscafe.se/

Denna dag var lite pysslig med tiderna för att hinna med allt. En av vårat sällskap jobbade med sina band och Kerstin ville vila så då bestämde vi 2 som blev kvar att bara åka ut till kindbergsstugan en stund men inte stanna tills maten och festligheterna drog igång. Vi hälsade på en massa folk där, var med på tipspromenad och sen tackade vi för oss och for in till stan igen. Där åt vi lunch i partytältet som smakade riktigt gott och sen tittade vi på underhållningen i Grönlandsparken. Vi ville inte missa Perikles där och hade tur att få en bra plats så vi kunde sitta och se deras föreställning från nära håll. Detta pusslande gick ju fint och vi var alla nöjda och glada. Nu var det bara till att vila en liten stund innan kvällens dans.

Så var det dags igen för att ta oss upp till parken och denna kväll hade jag bestämt mig för att hållas på bana 3. Anledningen var att det var den enda stora banan med modern musik. Jag vet inte hur arrangörerna tänkt men detta tycker jag var riktigt dålig kväll. Glennartz spelar modernt och de hade jag kunnat välja men tyvärr så tycker jag att de hade en alltför dålig kvallitet för att platsa i Malung. De lät som ett garageband. Om några år kanske de håller måttet.  

Bana 1 Micke Ahlgrens - Chiquita
Bana 2 Sten & Stanley - Matz Bladhs
Bana 3 Jannez - Perikles
Bana 4 Contrazt (N) - Elisas
Bana 5 Malungs Dragspelsklubb* - Znits
Bana 6 Jhohans (N) Glennartz

Det första som jag kunde konstatera var att det verkade som att många av de som brukar dansa på banan 2 hade letat sig ut till banan 3 denna kväll. Det knuffades mer än vanligt så jag kände mig som en kula i ett flipperspel. Därför gav jag upp snabbt med mitt dansande där och började gå runt på de olika banorna i stället. Jag hade ändå trevligt och hälsade på många vänner. Sista timmen drog jag mig in på banan 3 igen för att vara med om avslutningen där. Det är en tradition att Perikles avslutar med sina hårdrocklåtar. Så blev det även denna kväll. Kylan bet hårt när det var dags att ta sig hem igen. Detta var den 3:e kvällen och det hade förvisso varit en fin dag några timmar mellan alla skurar men nu frös jag.

Sängen kallade snabbt och denna kväll var ingen som jag kommer att minnas över något speciellt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0