Jannez spelar i Kristinehamn

I morgon kommer Jannez och jag arbetade till sent ikväll med alla förberedelser. Den här gången kan jag ta emot dem och känna mig glad på riktigt. För ett år sedan då de var här grät jag nästan oavbrutet. Det var en av de värsta kvällarna jag varit med om. Helgen innan hade vi haft ett stort evenemang i environiq Arena. Det var Kristinehamns dansförening som jag startade ett par år tidigare som stod som arrangörer då. Det gick helt åt skogen den gången så jag var oerhört ledsen. Pengar hade försvunnit också från kassan och det var någon som jobbat som var skyldig men ingen hade erkänt. Detta blev för mycket för mig att klara av. Jag hade ingen som kunde hoppa in och ta hand om danskvällen i mitt ställe fast jag mådde uselt och helst hade velat slippa vara där då. Jag kände på mig att det skulle bli den allra sista dansen i folketshus. Jag grät av förtvivlan flera gånger och det var tungt att informera besökarna om att framtiden var oviss. Då visste jag inte vad jag vet idag att dansen skulle överleva där fast i min egen regi. Det tog en tid innan jag orkade samla mig och ta detta beslut. Nu är jag så otroligt glad att jag får ta emot Jannez igen. De är ett av de bästa banden jag vet.

Här är ett klipp med en gammal goding - Främling

 

Här är en nyare film när de var med i dansbandskampen. Där röstades de fram som publikens favoriter. Det kan jag mycket väl förstå för de har hållit på i samma anda i över 30 år. 3 av dem håller på sedan starten. Den 4:e killen de har med sig i dag Andreas har just kommit in i bandet och jag hälsar honom varmt välkommen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0