Vilken fantastisk överraskning

I dag jobbade jag men bad att få sluta lite tidigare. Jag var sent uppe så när jag gick till jobbet hade jag inte hunnit med att fixa mat för dagen. Det blev lite yoghurt som det brukat bli alltför ofta i stället för riktig lunch. Hamburgarna och pommes planerade jag att fixa när jag slutade kl. 18:30. jag skickade ett SMS till Eric att det blir sen middag efter att han slutat musikskolan. Jag hade 30 minuters rast ändå vid den tid då jag skulle ha haft matrast så jag passade på att springa ett ärende på stan och skulle hem och kasta i mig en snabbfika. Då drabbades jag av någon slags panik. Inne i hallen möter jag min äldsta sons flickvän med två stora påsar på armarna. Jag upptäcker att lägenheten var fylld med unga människor (mina barn). Jag förpassas snabbt in i köket och alla beklagar att jag råkade komma hem för tidigt. Nu visste jag ju att de höll på med något hemligt och jag skulle iväg till jobbet igen i en dryg timma. Oj vad mina tankar for åt alla andra håll än sjukvårdsrådgivning den stunden. Jag var den längsta timmen jag varit med om tror jag. Sen när jag stängde av på jobbet så blev det inget lättare. Jag vågade nästan inte gå hem. Vad skulle jag möta?

När jag klev in i hallen sa de att det inte var klart än. Jag stängde in mig i köket och fixade middagen. När det var klart så ledde de in mig i vardagsrummet. Här hade det skett en Extrem Home makeover på några timmar. Det var bortplockat en hel del onödigt och ett mycket vackert skåp hade ställts utefter ena väggen. Nya vita lampor i fönster på golv och i ett hörnskåp, vita blomkrukor och några nya blommor. Alla barnen och Ville mitt lilla barnbarn på var sitt nytt foto inmonterade i en fin ram satt över soffan. De andra gamla fotona hade fått fina ramar. Det hade kommit upp nya bilder på min mamma också. Några fler fina tavlor och en porslinsfruktskål. Sen hade mitt gamla fallfärdiga soffbord kastat ut och där stod nu istället ett stadigt och fint furubord. Nya dukar och ljusstakar.

Här föll det glädjetårar i mängder J Jag älskar min underbara familj. Detta var deras present till mig för jag fyller 50 år på onsdag och de ville att jag skulle få ha det fint då. Jag är så otroligt tacksam. En bättre gåva kunde jag inte få.



Kommentarer
Postat av: Fundering

Tjena!



Jag har ställt frågan till andra personer också men ingen har kunnat hjälpa mig riktigt. Det är så att jag har hört en låt men jag vet inte vem/vilka det är som framför den. Det är en kvinna som sjunger. Hon sjunger bland annat dessa rader:



- Jag vill finnas vid din sida när du vaknar.



- Säg inte nej.



- I mina drömmar.



Varav dom två senaste förmodligen är i refrängen.



Tacksam för hjälp.

2010-10-12 @ 15:52:16
Postat av: Han som skrev tidigare och hade problem med en låt

Jag har nu hittat vilken låt det var.



Kolbus orkester - Säg inte nej

2010-10-20 @ 15:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0