Det händer mycket på 2 veckor

Ömsom sol.... ja visst är livet som mitt stjärntecken, en våg där det hela tiden strävas efter balans. De här sista 2 veckorna sedan jag skrev senast har jag mest arbetat. Det blir inte så mycket ledig tid över för annat och den har jag lagt på att försöka städa upp lite hemma. Jag har visserligen inte putsat mina hemska fönster ännu men man kan gå på golven nu i alla fall utan att behöva ha skor på sig. Det känns riktigt trevligt att kunna gå barfota och slippa att det knastar under fötterna.

Dansat har jag hunnit med också. Jag har varit på ett nytt ställe. Krokbornsparken i Hällefors. Hur kan jag ha missat den underbara parken? Det är verkligen synd att det inte är mer dans där för det var en av de vackraste folkparker jag sett. Svänsonz spelade och jag fick träffa Marianne Leek, gitarristen Rogers fru. Det är inte ofta vi ses så nu passade jag på när hon var med dit. Vi fick en chans att prata och hon är en mycket positiv människa. bandet gör mig aldrig besviken. Det roligaste var att se var hur publiken där gått man ur huse denna kväll. Det var en blandning med dansklubbs männikor, barn och gamla från 8 - 90 år som samsades fint på detta dansgolv. Här är parken verkligen "Folkets park". Det fanns en pub och ett disko på området och de fylldes till bredden.

På Jakobs loge spelade Blender och det var en bra kväll men inte riktigt lika mycket folk som när Casanovas var där. Det märks när Ölandsveckan är att många som brukar vara ute här saknades. Men det var ändå en trevlig kväll. Det började lite festligt med att bandet stod och väntade på Maria, sångerskan. Efter några minuter sprang Bobbo ut och fick se henne utanför stängslet och kom inte in. Vi skojade med henne att hon kunde ha fått planka in på sin egen spelning :)

I onsdags var jag ledig och hade en kvällstur på torsdag så det passade bra att fara ner till Borensberg. Wahlströms spelade där och även om deras musik inte är vad jag älskar så är det mycket annat som kan få mig att välja deras kvällar. Det var dessutom ett bra val att åka dit för där blev det årets bästa pubiksiffra hittils med nästan 400 pers. Det var trångt och varmt på dansgolvet. Jag fick tillfälle till ett nytt möte med en arrangör jag aldrig träffat tidigare. Marie där presenterade mig för Ljungsbros arrangör. Det är också ett ställe som jag har på listan över obesökta platser.

Innan jag for till Borensberg passade jag på att ägna lite tid åt familjen. Eric har fått körkortstillståndet och jag handledarbeviset så för första gången satte han sig bakom ratten. Vi gick igenom lite basic i att starta och stanna. körde i 8:or på en stor plan och backade lite. Han fick accelerera och kom upp till 3:ans växel och tränade att bromsa. Avslutade med att köra ut på vägen åt vänster passera 2 fotgängare, lämna företräde åt en bil från höger och svänga vänster igen in på planen. Sen var det klart för denna gång. Det var en hel del att lära sig men han är så klok att det kommer gå riktigt bra för honom att ta körkort. Han fick bara motorstopp 2 gånger.

Sedan åkte vi till äldsta grabben och barnbarnet Ville. Nu är han 4 månader och har börjat känna igen oss. Han skiner upp och blir glad när han får se oss. Denna varma dag låg han på trädgårdsbordet och luftade sig under parasollet. Just när jag kom svänger han om och klarar nästan av att vända sig själv för första gången. Kameran åker fram och allt dokumenterades flitigt.



Han blir lite trött av att kämpa men snart är det full fart igen. Kanske går det bättre om han tar spjärn mot parasollet.




Här härmar han farmors grimaser




Allt han får i händerna åker in i munnen blixtsnabbt.



En underbar solstråle är han.

Det är tur att jag har så mycket fint att lägga energi på för egentligen så har jag en mycket jobbigt tid just nu. Jag avslutar denna blogg lite kort med det tråkiga. Kristinehamns dansförening går i konkurs. Tyvärr så lyckades inte jag och de andra i styrelsen hitta någon inkomstbringande verksamhet. Vi drog på oss stora skulder i samband med trettonhelgen och valborg. Det känns surt sa räven...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0