Denna vecka dansar jag :)

I går vaknade jag och kände att det var en riktigt bra dag. Kroppen var med mig hela vägen från huvudet till fötterna. Jag var ledig och passade på att få lite gjort av det jag har på min "att göra lista". Tvätten, häldade på barnbarnet ville och jösses vad han växer. Nu reser han sig själv och går utefter möblerna. Han promenerade i huset bara genom att hålla mig i ett finger med ena handen. Nu dröjer det inte länge innan han vågar släppa taget och gå själv.

På kvällen for jag till Brunnsparken för där spelade Kindbergs. Jag frös som en tok när jag kom dit för temperaturen ute hade fallit till under -20. Det var inte så väldigt varmt i lokalen heller så tröjan fick vara på en stund. Sen blev det snabbt behagligt. Jag dansade en hel del denna kväll. Mycket roligt var det att få dansa med några nya killar. en äldre man stod ensam vid ingången och de brukar alltid vara duktiga så jag bjöd upp. Han vände sig om och kollade om det var någon annan bakom men han stod ensam. "menar du mig" frågade han och skarattade när jag svarade ja. Han var glad och dansade duktigt. Det är dessa danser som gör att jag trivs bäst med dansen för egen del. Den här mannen var från filipstad och när jag berättade om att jag har hand om det här i Kristinehamn så lovade han att besöka oss. Det lär väl bli min strategi i fortsättningen hehe.. jag får bjuda upp gubbarna som står där efter kanten och väntar på mig :)

Kindbergs hade kanske en något mer moget repertoar i går mot då de var här. Helt rätt val med tanke på vilken publik som kom. Det är rutinerat att kunna läsa av vad det är för publik. Det var lite lugnare tyckte i alla fall jag. En annan sak som jag berömde dem för efteråt var deras ljud. Jag var väldigt imponerad av att de hade en så behaglig nivå. Det lät inte tomt eller lågt, Jag hörde alla instrument tydligt och stämmorna i spngen. allt var mixat utomordentligt bra och så blev det inga höga basslag då man gick utefter kanten vid serveringen. Det brukar slå mot väldigt där. Jag njöt verkligen av mussiken oavsett vart jag var i lokalen och det är få band som jag tycker får till det så bra just där i Örebro.

Nu har jag en danskväll till för egen del den här veckan. Folketshus bjuder mig och en person till på julbord och dans på lördag. då spelar Excess. Hoppas nu att många kommer för det kommer bli en mycket trevlig kväll där. Och så får ju killarna chansen att dansa med mig också som inte är så vanligt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0