Underbart att få gosa med barnbarnet

I går var jag barnvakt en stund åt min lilla sonson. Han är snart 5 månader och föräldrarna ville gå ut en stund på torgfesten. Jag behövde vara hemma och ta det lugnt efter 2 fantastiska danskvällar så det passade väldigt bra för mig att få umgås med barn och barnbarn denna kväll. Tiden går så otroligt fort och lillkillen växer så det knakar. vi skrattade häromdagen när jag skulle klä på honom. Jag tyckte att jag bar mig fumligt åt som inte fick på honom hans kläder men det visade sig att flera plagg som han nyss haft var på tok för små. Helt plötsligt hade han växt ur storlek 62.

Nu var det första gången jag skulle vara barnvakt. Ni ska veta att det var en stolt farmor som tog emot dem då de dök upp här vid 20 tiden. Jag erbjöd mig att åka hem till dem om de ville men det var mer praktiskt att han var här för om han hade blivit hungrig så var det nära för mamman att komma hem från torgfesten till mig och amma honom. Då behövdes det inget flaskmål.

På bara några veckor har han lärt sig att vända sig själv, sätter sig upp när man tar honom i händerna och sen vill han stå upp då man håller honom. Han älskar sin hoppgunga och gåbil. I går upptäckte vi att han börjar forma ljud också. Han gör sina första försök att jollra. Det är så härligt att höra. Sen när han ser oss så sträcker han upp armarna och vill bli upplyft. När man tar honom intill sig så klamrar han sig fast som en mycket härlig kram. Man kan inte annat än bli förälskad i denna guldklimp.

Kvällen gick fint. Han somnade så gott och jag passade på att koppla av bredvid honom tills föräldrarna kom tillbaka vid midnatt. Det var en härlig stund vi fick och inget är väl mer underbart än att få gosa med en liten baby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0