Jag hade en plan :)

Med gårdagen i färskt minne med alla underbara kap jag lyckades fånga uppmärksamheten på så kändes det svårt redan från början att kunna nå upp till samma nivå. Jannez på Jakobsloge kändes som ett garanterat val för att hitta tillräckligt många offer för att ens våga försöka.

Mitt mål har den senaste veckan har varit att visa de unga tjejerna att de har en tuff kamp mot tant Nina  att vinna slaget om de vackra och mest eftertraktade killarna. Efter att lyckats med att bjuda upp 6 av dessa killar innan paus på torsdagens dans i Lilltorpet  så fick jag dra tillbaka klockan lite till tidigare under veckan och påminna mig om vad jag har satt som mål.  Jag ska försöka komma över rädslan för att bjuda upp dessa godingar. Jag fick försöka intala mig själv att jag är ju blyg och livrädd  men det hade ju gått bra fast det var en stor skillnad nu. Denna kväll var jag inte i dalarna så nu var det bara till att börja på ruta 1 när jag var på hemmaplan igen. Här vet ju tjejerna mer vem jag är och mina motståndare har redan synat garden. Jag fick helt enkelt ändra strategi och gå in med tanken att anfall är bästa försvar. Jag hade en plan och den skulle jag kanske behöva till denna kväll.

Där stod vi så och hängde på låset och när dörrarna öppnades var alla som hästar som släpps ut på grönbete. Bästa platserna vid borden skulle paxas och ord skulle växlas. Jag vet nog vad som pågick jag. Här planerades kvällen i minsta detalj.

Nog med skitsnack! Nu ska jag berätta vad ni alla väntat på. Ni vill veta om jag lyckats igen. Ja givetvis har jag lyckats. Men det blev inte riktigt som jag hade föreställt mig. Den här gången hann jag inte bjuda upp,  Killarna flockades runt mig hela första halvtid. Jag behövde inte alls bjuda upp men fick de mest underbara killarna att leende gå rakt mot mig förbi alla andra och säga att de ville dansa med mig. 

Mina konkurrenter hade troligen kommit underfund med att jag snodde deras kap för det roliga varade bara fram till paus. Jag skulle inte bli förvånad om de bildade något slags pakt och mutade alla de där killarna som jag inte heller bjuder upp men av den enkla anledningen att de har en dansstil som inte alls lockar att ens försöka följa. När första taken spelade kom en (säkert mutad av någon) kille nästan springande över dansgolvet för att bjuda upp mig. Artig som jag är så svarar jag i stort sett alltid ja.  Det var ju faktiskt bara en enda kille och det vill jag ju givetvis bjuda på. Vi tog några ivriga svängar runt dansgolvet som om han skulle med tåget. Han hade bara tänkt ta mig sig mina armar ombord för han gjorde så gott han kunde för att slita loss dem från mina axlar.

Jag skyndade mig att tacka efter 2 låtar och insåg att nu har jag en dans till på mig att samla mig efter detta innan det är dags att ge sig i kast igen med att bjuda upp själv. Jag klarade inte att komma undan denna gång heller. Vore märkligt om detta bara var en slump alltså.  4 gånger på raken dök de upp så där som gubben ur lådan och log så hjärligt och frågade om jag ville dansa. Klart jag ville (men kanske med någon annan höll jag nästan på att svara) Axlarna hade ryckts och slitits en lång stund när jag äntligen lyckades komma av banan.  Där stod min räddning.  Tommy hade också gått undan för att dricka. Här skulle ingen mer led påfrestas och hade han lyckats ställa till det så han fått hjälpa mig fixa det med lite massage efteråt. Bra med killar man kan lita på.  Det blev en trevlig avslutning på denna kväll också. Mitt resesällskap fanns passande nog att klamra sig fast vid och hänga med ut i gnussens underbara värld igen. Det började och slutade fantastiskt och jag hoppas att min första timme i andra halvlek blev till glädje för de (mutade) killarna som vispade mig som en sockerkassmet under 1 timma av denna varma härliga sommarkväll.

Någon som funderat på vad min plan gick ut på? Hehe.. närma sig offret genom att liera sig med fienden. Jag låtsas att jag vill ”umgås” prata med de tjejerna som står i klasar och flockas runt dessa 10.poängare. Jag vet att killarna kommer att gå åt detta håll och då gäller det att vara snabb. Denna gång behövde jag inte ta till denna plan men den brukar fungera, jag vet, har testat det förr.

Tack alla killar för danserna, ni som känner er skyldiga till  eller  finns alla i mitt hjärta oavsett om ni ville dansa med mig eller inte hehe... vi ses snart igen på en dansbana någonstans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0