Akta er för Malar i Mal-ung :)

Skulle åka tillbaka till Malung igen på onsdag efter att ha klarat av 3 arbetspass. När jag var inne på mitt andra pass på tisdag e.m. så såg jag en chans att förhandla om byte av tur och få resa iväg tidigare. Jag fick löfte om sluta redan kl 18 på tisdag och det innebar att jag kunde hinna upp till dansen började kl 20. När jag stängde ner datorn på jobbet och skulle ge mig av så upptäcker jag att jag tänkt fel på tiden och hade fortsatt jobba till kl 19. Nåväl vad gör väl en timme i Orrskogen…

Det blev en bra resa norrut igen och jag anslöt till alla andra i parken. Inne på bana 3 var det som en vägg som mötte mig och jag konstaterade att det var mycket trevligare att dansa på bana 4 och 5. Där spelade på 5:an Gamblers och Divine. Jag ägnade en stor del av tiden där och sen gick vi till kaféet nära bana 4 och fikade. Där höll jag nästan på att sätta dammsugaren i halsen när jag fick höra Sunrise rocka loss. Det var inte alls vad jag hade förväntat mig och det var inte bara jag som tittade upp förvånat vid bordet. Detta var veckans största överraskning. Kvällen avslutades med några mysiga danser till Perikles rockshow. Buggen var inte att tänka på utan det blev snabbfox och det är inte fel att få göra det med en äkta norrlänning med gnuss.

När vi kommer till vårt hus på natten brukar det alltid vara trevligt att prata och äta lite. Susanne bjöd oss på komik så vi bröt ihop av skratt. Kanske var hon allvarlig vad vet jag men hennes härliga berättelse om de farliga malarna som flyger in och biter stora hål i kinden fick oss alla att häpna. Klart att vi stänger dörren då för vi var ju ändå i Mal-ung, som ett gäng tonårsflickor satt vi där och försökte varva ner efter kvällarnas alla intryck.



Kommentarer
Postat av: Ann Kristin Myrdal

Hei !!

Vi er to jenter som var i Malung i sommer!

Og er helfrelste på bugg og dans i Sverige:)

Tenkte å ta en tur til Sverige lør 28 august, og lurer på om du kan gi oss noen tips på hvor vi bør reise? helst ikke så langt inn i Sverige :))

På forhånd takk :))))

2010-08-02 @ 21:02:00
Postat av: Nina

Jag vet inte vart i norge ni åker från om det är söder eller norr. Jag antar att det är nära värmland och dalarna eftersom ni var i Malung.



Mina förslag är om ni vill ha mycket bugg som på bana 3 i Malung:

Jannez i Örebro, Brunnsparken.

Dreams i Stenungsbaden, där är nog mer fest.



Det finns fler danser denna kväll i Värmland med då är det mogendans med äldre och inte så mycket bugg.



Titta gärna på www.danslogen.se där finns dansprogram för varje dag.



2010-08-03 @ 00:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0