Om en vecka börjar Vänerdansen



Efter ett halvår av planerande, massor med möten, nya mäniskor att lära sig samarbeta med, oerhört mycket att lära sig så är vi nu nästan ända framme. Vi har kommit så långt att att det i stort sett bara är det roliga kvar. Det kommer bli oerhört kul att ta emot alla gäster när de anländer på tisdag kväll den 5/1.

Har du inte bokat biljett ännu så gör det. Förhandsbokningen ger ett lägre pris.

I dag räknade vi lite löst på hur många människor som är engaerade i det här projektet på något sätt. Det är ca 40 från föreningen, 50-60 från andra föreningar som ska lägga golv. yrkesmänniskor som ska bygga upp allt, byggfol som förbereder en provisorisk lösning så att vi kan använda huvudentrén (där buggs nu ett nytt badhus), personalen på arenan, turistinformationen, restuarangfolk, hotell och vandrarhemspersonal. I runda tal så är det mellan 150 -200 personer som berörs direkt av det här. Det är fört nu som folk i omgivningen har börjat förstå hur stort det här är för kommunen. Äntligen börjar de vakna och ser att det finns människor omkring dem som arbetar för att vi ska få ha stora evenemang i vår nya fina arena. Att det är så många som involveras kommer givetvis att ge ringar på vattnet. Jag är säker på att det här kommer att ge mersmak inför nästa evenemang. Det som kommer på Valborgsmässoafton. Det här är stort men då blir det ännu större.



Dansbandskalaset kommer till Kristinehamn och Environiq Arena 30/4.

Boka biljetter dit redan nu på ticnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0