Allt är väl som vanligt

För första gången på väldigt länge så bad jag i morse när huvudvärken satte in att jag höll på att få mensen. Det ska komma den här helgen men det är inte så regelbundet längre utan det kunde lika gärna ha startat nästa vecka. Nu önskar jag verkligen att slippa ha mina första mensdagar när jag ska stylas nästa vecka. Vad det verkar som så får jag min önskan uppfylld för nu har jag en mage som en fotboll och det verkar vara på gång.

En liten vinterförkylning har dragit in i huset, och i mig. Jag vaknade med huvudvärk men det är ju en del av mitt liv så det var bara att trycka i sig en tablett och krypa ner i sängen igen. Jag skulle ju inte börja arbeta förrän på eftermiddagen. När jag kom upp så började jag frysa, tempen steg och halsen började kännas som ett rivjärn. Jag bestämde mig för att sjukskriva mig i dag och i morgon för att låta kroppen få vila. Förhoppningsvis så vänder det snabbt då.

I soffläge har jag roat mig med att titta på Let´s Dance i kväll. Det var bara 5 par kvar och nu är det verkligen helt omöjligt att sia om hur det ska gå. De är ju duktiga allihop. Jag fick ändå en stund av extra glädje och det var Franks Bachata som var så sexig så man nästan rodnade. Oj vad jag skulle ha velat dansa där då med honom, fast bara om jag fått lära mig den dansen först då :)

 

Alexander blev en helt annan kille när han dansade fritt, Det verkar nästan som att han har problem med att hä någon nära intill sig. Han verkar så spänd i alla andra danserna men charleston fixade han galant. Figge har jag sett som en idol tidigare men jag tycker att han börjat tappa lite. Det var synd om honom denna vecka som hade väldigt ont. En muskelsträckning satte stopp för hans dansade i den här tävlingen. Detta var i alla fall trevlig underhållning och jag kunde glömma bort en stund att jag mår lite kasst idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0