Date spelade

I går var det dans i gen i Kristinehamns folketshus och denna gång var det Date som stod för musiken. De har vait här många gånger förr innan jag började ta hand om danskvällarna här så Jan Lindberg kände igen sig när han kom. kan man tänka sig att han haft detta band i 18 år tror jag han sa. Det känns helt otroligt men så är det i alla fall. Nu är det i.o.f. bara Jan som varit med hela tiden för de andra grabbarna har börjat på senare år. För 1 1/2 år sedan när de kom med i tävlingen Dansbandskapen så hade de nästan inget band. Det blev till att repa igång i all hast så jag tror nog att de blev förvånade själva över den framgång som de fick. Men vem faller inte för dessa härliga grabbar :) De sjunger och spelar med en fantastisk inlevelse.

Det kom inte så värst mycket folk men de hade väl annat för sig. sparade sig kanske till nästa söndag när Jannez kommer.

Ni missar väl inte att se på TV i kväll när jag är med i Trinny och Susannah stilar om sverige. Det sänds på TV4 + kl 21.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0