Inget öland för mig i år

Nu har min yngsta grabb just anlänt Öland för sin kurs. Det är 3:e året han är där. Tidigare har han varit där fram tills dansveckan startat på öland sen har han fått ansluta där. I år ska jag inte ner till Öland för jag har min semester senare. Det gick bra för grabben att åka tåg och buss. Han fick byta flera gånger på vägen men det var inga problem med det. Jag fick ett SMS från honom när han var framme att nu har han hälsat på andra på vandrarhemmet och bytt om för ett sopp i poolen. Jag är övertygad om att han får en toppenvecka där igen.

I går var jag i Blomsterhult och dansade till Divine. Jag har knappt hört dem förut så det här blev första gången jag dansade länge till dem och det var bra. Det enda jag reagerade på som kändes lite negativt var att de hade kanske lite väl många låtar som även Blender spelar. Men jag förstår dem för det är bra musik och de gör låtarna bra. Hoppas bara de kan hitta fler "egna" låtar i samma stil så småningom så det inte känns plankat rakt av.

Jag fick dansa med flera killar som jag bara haft kontakt med då jag haft egna arrangemang. Det var väldigt kul att jag kunde passa på att få dansa med dem också. Jag är så tacksam för att de här duktiga killarna vill låta mig få dansa med dem en stund. Jag fick mig också en massa skratt och så hände något väldigt ovanligt. En kille fick mig att bli helt tyst... Hans kommentar efter dansen gjorde mig mållös. Det var en trevlig fixtrot och jag tackade. Han sa att det gick bra. Jag höll med och svarade ja det gjorde det, vi kan ju de här. Då säger han "jag du ser att det går bra bara du släpper till lite"!! Plötsligt märkte jag att det var ovanligt tyst... Jag får väl ge tillbaka nästa gång :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0