Rapport från vänerdansen 7/1

Dansen var över för denna gången men det var en hel del jobb kvar att göra. Nu skulle en hel arena ställas i ordning i brukbart skick igen för idrott. Trussar skulle monteras ner och golvet skulle plockas upp igen. Det här är inget man gör på en kvart! Men det går snabbare än då man ska sätta upp allt på plats. Ola försov sig och en kille missade en buss från storfors. Det blev lite fördröjning men det fungerade visst skapligt ändå. När handbollsföreningen kom för att plocka upp golvet så var det en buss ivägen för trucken. Har du läste vad jag skrivit tidigare så vet du vilka det var som sov i den. Jag bankade på en gång och ropade att de skulle vakana. Sen fortatte vi jobba utanför och det skramlade inte lite. Det gick en stund sedan bankade jag på en gång till. Fortfarande ingen rekation. Då gick jag in i bussen och sa lite blYgsamt, ÄR DET NÅGON VAKEN HÄR SOM KAN FLYTTA FRAM DEN HÄR BUSSEN NÅGRA METER SÅ ATT TRUCKEN KAN KÖRA BAKOM? Jjo då en yrvaken sångare tittade allt fram och kunde konstatera att det var fullt av folk som jobbade runt deras buss.

När han gnuggat sömnen ur ögonen så bestämde de sig för att köra ut för strax skulle det komma en lastbil för att lasta på en massa saker. Då jag går ut för att se vart de parkerat så ser jag att de ställt sig mitt i vägen så lastbilen kan inte köra in på gården. De hade kunnat backa bak 2 meter till så hade det gått bra. Jag skulle be dem om det men fick överlåta mitt ärende åt någon annan. Det kom andra sker i mellan så jag fick inte tid att snacka mer med grabbarna i bandet. Sedan såg jag att de kört ut till den stora parkeringen och det var ju lika bra det.

Jag kunde konstatera att alla var på plats så småningom och allt förflöt fint. Jag for hem och såg till att snickra ihop några mackor åt Ola och hans kamrater. Alla hade jobbat på bra och det hela var nu över för denna gång. Jag har bara en del kvar att administrera.

Jag fick en reflektion efter den här helgen. Jag funderade på hur stort det här var och kom på att det enda jag besökt som varit större lokalmässigt är dansbandskampen i Strängnäs och då det var dans i Västerås i en arena för något år sedan. Jag har verkligen ingen erfarenhet av stora scener eller arenor. Jag går aldrig på sportevenemang. Jo jag var på ishockey i gamla färjestads ishall och det är nog det största jag varit på i sportsammanhang. Jag har aldrig i hela mitt liv varit på någon stor konsert. Hur kunde jag överhuvudtaget komma på idén att göra det här som knappt sett en arena tidigare. Det kanske är det som är grejen att jag inte alls hade någon rädsla för jag såg bara en möjlighet över vad man kan göra här. Jag har knappt något att jämföra med. Jag fick göra detta till mitt evenemang och det lyckades jag med. Jag kanske ska önska mig att få gå på en stor konsert när jag fyller 50 i höst. Någon gång ska väl bli den första.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0