20 årig svensk i vild biljakt i Polen

I går när jag var på väg hem från Lidköping så blev jag uppringd av Andreas min ena son. Han var förtvivlad och sa att han ringt runt till alla så att vi skulle vara förberedda på det värsta. Ola är på jobb i Polen och hade varit till en arbetsplats med en leverans av produkter. På hemvägen händer det något som jag inte har riktigt koll på. Det får han berätta senare hur det gått till.  

Den information jag fick var att Ola sitter och kör en snabb saab som har punktering på 3 hjul på en motorväg. Han jagas av några som skurit sönder däcken. Han har försökt nå polisen men de förstod inte engelska, han har haft kontakt med sitt företag i sverige och de har pratat med svenska polisen. De har rått honom att köra tills han möts av polisen eller någon från företaget där. Han är på väg till platsen där han tidigare lämnat av grejorna han levererat.

Jag måse erkänna att när jag fick veta detta så var det inte lätt att koncentrera sig på bilkörningen hem de sista milen till Kristinehamn. Jag var fruktansvärt orolig.

Det sista samtaltet jag fick från hans bror var att han då var framme vid arbetsplatsen. Han tänkte lämna bilen men han avråddes utan skulle sitta där tills någon dök upp från företaget och vara beredd på att sticka igen om de som jagade kom dit. Sen bröts linjen...

En timme senare får vi veta av flickvännen att han var förd i säkerhet.

Idag har jag fått kontakt med Ola via sms och facebook, allt är ok, han ska få nya däck och räknar med att komma hem om några dagar.

Det ska bli intressant att höra hela berättelsen.

Tack och lov att han är en duktig bilförare! Att köra på fälgarna på en motorväg med någon som jagar efter i ett främmande land där inte ens polisen förstår vad man säger måste vara värre än en mardröm. Nu vill jag ha hem dig och krama om dig min älskade son.





Kommentarer
Postat av: matte

Sitter o lyssnar på dansm. man får rysningar av din berättelse men så är det ute i vida världen bra att din son är en fena på att köra bil hoppas att du får träffa honom snart ge enstor kram .. jag vet o tror att många håller på honom MVH.Matte

2009-09-30 @ 01:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0