Jobbat en hel del

Nu har snart min andra arbetsvecka gått efter semestern. Fantastiskt vad fort tiden går när man har kul eller vad är det man säger? Jo då jag har ganska roligt på mitt jobb men det är lite körigt just nu med alla frågor om svininfluensa. folk är väldigt oroliga och det är inte så lätt att förklara, då tar det tid och de andra som väntar får sitta länge i kö. man blir lite stressad när man ser att köerna bara växer och så försöker man vara tydlig och förklara och lugna så gått man kan.

i morse när jag gick hem kl 07 så hade jag talat med 75 personer från midnatt. Det är ca 11 samtal per timme när man räknat bort rasterna jag tog. vi var bara 3 som svarade på sjukvårdsrådgivning för hela värmland, sörmland och stockholms län. Men vi klarade av det utan att ha mer än 6 minuters kö en enda gång på hela natten. Det blev t.o.m. tyst mellan samtalen och det är inte ofta det händer. Nu är det inte det viktigaste att det går snabbt utan kvalliteten är det viktigaste. Ingen ska behöva känna att man inte hinner få ett ordentligt svar på sina frågor. Det kändes i alla fall bra att man kunde gå hem med vetskapen att natten gått bra. Nu har jag en natt kvar sen ska jag vända tillbaka dygnet igen. Nästa vecka blir det mer normala tider och jag hoppas att jag ska bli tite piggare då.

Jag ska hjälpa min äldsta son att flytta i helgen så det blir kanske inte så mycket skrivet här då heller. Jag tänkte berätta hur trevligt vi hade förra helgen i Björneborg när robert Wells och Dreams spelade. Det kommer så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0