Fredag i Malung - Trött, försöker orka 2 dagar till

Nu var det fredag och dags för omplanering av vårat boende igen. Vår nybekanta medboende berättade att hon inte tänkte dansa mer men visste inte hur länge till hon skulle stanna. Jag tyckte synd om henne att hon inte trivdes och att hon betalat för fler dagar ön hon egentlige ville var med oss så när Erika hörde av sig på förmiddagen och frågade om hon fick bo hos oss så var det ett givet ja. Hon är föreningens yngsta medlem och är den som ska ha huvudansvar för våra buggkurser när vi kommer igång med dessa. Det har krånglat med medlemskapet till Danssportförbundet och jag hittar inget annat sätt att utbilda henne på så därför kommer vi inte igång i höst som planerat med kurserna. Men så snart det går så ska hon få gå på instruktörskurs.


På stan var det bakluckeloppis och det fick bli en promenad genom alla uppställda stånd där. Det är inte så många bakluckor de säljer ifrån utan är väl som vilken loppis som helst. Här fanns massor med fynd men jag saknade lust att göra fler inköp. Ola och Sara handlade lite och sedan skulle vi planera dagens mat. Som vanligt så ändrades alltid planerna flera gånger varje dag. Det blir hela tiden magklockan som talar om när man ska äta. Nu hade vi ätit en stor glass på stan så ingen var hungrig när vi hade tänkt äta. I stället så valde vi att se på eftermiddagsunderhållningen först och sedan ta en senare middag.


Det enda som jag verkligen ville se denna dag var Patriks combo. Jag mindes hur kul Patrik var då han för några år sedan var på Jannez medlemsfest. Nu var han inte ensam utan med sin grupp. Jag mindes inte fel för den här killen är sjukt rolig. Han imiterar Olle Jönson med andra dialekter där han sjunger önskelåtar. Jag hittade en film med honom som Dansbandsdax lagt upp. Man får komma in till 15 minuter i filmen innan de börjar.

Den är inte så bra i kvallitet men man kan ändå höra lite av hans galenskap där.







Vi drog oss hemåt igen och såg något i en buske som såg ut som en rosa fjäril. Den var så vacker men visade sig vara en blomma.



Detta var den enda dag som vi använde köket och lagade middag. Jag hade handlat det som behövdes och ungdomarna fick klara av matlagningen. Det blev korv stroganoff och ris. I dag var den enda dag som vi alla satt och åt tillsammans. I år blev det inte som tidigare år då vi varit mer samlade hela tiden och lagat mat var sin dag. Gott var det och de fick godkänt.


Erika dök upp när det var dags att åka till parken. Hon fick denna kväll ta soffan. Nu var det fullt hus igen. Vi samlade ihop oss och skyndade iväg till dansen. Jag visade Erika lite hur den nya dansbana låg och berättade vad det var för något på de olika platserna. Hon hade inte sett ombyggnaden på bana 3 så vi gick en husesyn och passade på att besöka de kollektiva toaletterna i källarplanet. Sen såg vi inte röken av varandra mer. Det är ju så det är när vi går på parken att vi skiljs åt då vi går in och bestämmer vart vi ska ses när allt är slut. Ibland passar det så att vi hittar varandra och fikar tillsammans under kvällen.


De som spelade denna kväll var

Bana 1  Cavalkad, Bengt Hennings

Bana 2  Fernandoz, Jenny Saléns

Bana 3  Shake, Wahlströms

Bana 4  Contrazt, Gamblers

Bana 5  Skarvarna, Bob Stevens,


Jag bestämde mig från början att bara dansa och inte bry mig om att tänka så mycket som arrangör. Jag får ju ändå inget betlat för att jag lägger ner så mycket tid på detta utan gör allt ideelt och betalr min entré som alla andra. Nu ville jag bara vara ledig. Jag tog inte med kameran och ville bara göra allt för att ha kul. Jag avstod helt från dans på bana 1, 2 och 5 denna kväll. Det blev massor med prat med bekanta och jag dansade till Shake, Wahlströms och Gamblers. Jag var riktigt trött och hade egentligen inte ork för att engagera mig mer där. Den där trevliga killen med komplimanger var där även denna kväll. Vi dansade en gång men jag hade gärna bjudit upp igen om jag sett honom. Det blev en trevlig kväll men jag tog det lugnt. Så här efteråt så tycker jag att det finns band som inte passar så bra ihop. De här två är ett exempel. Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Wahlstöms skulle passa bättre ihop med Sannex på bana 2. Jag hoppas också få se Expanders på banan 3 nästa år ihop med Shake för den kombinationen är helt grym. Det de gjorde på Öland tillsammans går inte beskriva.


Det blev en sen natt igen och jag somnade snabbt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Nina

Denna blogg startade jag för många år sedan när jag var frisk och dansade så ofta jag kunde. Jag var också dansarrangör. Detta har jag lagt ner helt efter att jag blev sjuk. Nu är jag sjukpensionär.




RSS 2.0